دو مرد کلاهبردار که با دستکاری خودروی رانندگان زن، در پوشش امداد خودرو از آنها کلاهبرداری می‌کردند دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۲۲۸۶۳

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از اواخر خرداد با شکایت زنی از دو مامور قلابی امدادخودرو به اتهام کلاهبرداری آغاز شد.

شاکی به ماموران گفت: چندی پیش برای ورزش صبحگاهی به پارک قیطریه رفته بودم که زمان بازگشت متوجه شدم خودرو روشن نمی‌شود. در همین زمان دو نفر با یک دستگاه خودروی سمند سفید با آرم امدادخودرو به من مراجعه و پس از بررسی موتور خودرو عنوان کردند پمپ بنزینِ ماشین سوخته و نیاز به تعویض دارد. آنها 260 هزار تومان از من دریافت و پمپ بنزین را تعویض کردند. چند روز بعد که به نمایندگی رفتم، دریافتم سیستم سوخت ماشیین به طور عمدی دستکاری شده و پمپ بنزین هم دست دوم است.

در ادامه تحقیقات، مجرمی سابقه دار به نام حیدر شناسایی و دستگیر شد. برادر حیدر هم سال گذشته به اتهام کلاهبرداری به این شیوه دستگیر شده بود.

کارآگاهان با بررسی مخفیگاه متهم، موفق به کشف ده‌ها پمپ بنزین متعلق به انواع خودروهای پژو، مگان و زانتیا و همچنین هولوگرام جعلی شرکت‌های خودروسازی شدند که متهم با نصب این علائم روی پمپ بنزین‌های سرقتی یا دست دوم، آنها را تحت عنوان پمپ بنزین نو فروخته بود . حیدر در بازجویی‌ها اعتراف کرد، ابتدا با فردی به نام حسن به این شیوه کلاهبرداری می‌کرده که با دستگیری حسن، جرایمش را با فرد دیگری به نام محمد ادامه داده است. آنها خودروهای زنان را دستکاری و به بهانه خرابی پمپ بنزین، از آنها کلاهبرداری می‌کردند. در ادامه محمد نیز در محله سبلان دستگیر شد. سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان به ده‌ها فقره سرقت و کلاهبرداری اعتراف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها