سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم:

حداکثر حقوق مدیران دولتی 12.6 میلیون تومان شد

رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به نتایج گزارش‌های سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان کمیسیون اصل 90 درباره حقوق‌های نجومی مدیران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 950 نفر از مدیران دولتی حقوق نامتعارف گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۱۸۹۸۲

به گزارش فارس، داوود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه‌شب شبکه دوی سیما با بیان این‌که به دستور رئیس مجلس، کارگروهی درباره فیش‌های حقوقی نامتعارف تشکیل شد افزود: در مجموع بررسی‌ها گزارش‌هایی از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان کمیسیون اصل 90 ارائه شد و قرار است مجموعه این گزارش‌ها جمع‌بندی و در همین هفته در صحن علنی مجلس ارائه شود.

محمدی با بیان این‌که آسیب‌شناسی و چرایی این موضوع از نکات مورد اشاره در گزارش است اظهار کرد: فیش‌های حقوقی نامتعارف حدود 950 نفر از مدیران در بخش‌های بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی را شامل می‌شود. سایر دستگاه‌ها کمتر با این موضوع مواجه بودند و مساله حادی نداشتیم.

محمدی با بیان این‌که شورای حقوق و دستمزد می‌توانست از پرداخت‌های نامتعارف جلوگیری کند افزود: همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 1386 برای پنج سال آزمایشی تصویب شد و در سال 1388 اجرا و از سال 1390 هر سال تمدید گردید. اگر لایحه‌ای از طرف دولت به مجلس تقدیم و تبدیل به قانون جامع مدیریت خدمات کشوری می‌شد، روزنه‌ها را می‌بست.

حداکثر حقوق 5/19 میلیون

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: حداقل حقوق در قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس ضوابط اجرایی بودجه سال جاری 900 هزار تومان تعیین شده و حداکثر حقوق 7 برابر آن یعنی شش میلیون و 300 هزار تومان است.

حسین قضاوی ادامه داد: در شیوه‌نامه‌ای که وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرکت‌های تابعه شامل بانک‌ها و بیمه‌ها ابلاغ کرد، آمده است حداکثر دریافتی مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره در هر ماه نمی‌تواند بیش از 1/3 برابر حداکثر حقوق ماهانه یعنی 5/19 میلیون تومان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها