وزیر امور اقتصادی و دارائی ابلاغیه صادر کرد:

ممنوعیت پرداخت تسهیلات به مدیران و کارکنان برخی سازمان ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در مورد مدیرعامل بانک رفاه که فیش حقوقی وی جنجال‌ساز شده است، گزارش تخلف کلان وی در زمان تصدی‌گری در بانک ملی را داشتیم، اما با فشار و لابی‌گری یک مسئول دولتی این فرد در سمت مدیرعامل بانک رفاه قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۷۶۲۲

به گزارش تسنیم، ناصر سراج دیروز در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درخصوص گلایه رئیس‌جمهور از سازمان بازرسی و دیگر سازمان‌های نظارتی نسبت به چرایی عدم ورود به ماجرای فیش‌های حقوقی مدیران پیش از رسانه‌ای شدن این مساله، اظهار کرد: ما پیش از این نیز در بازرسی‌های خود پرونده‌هایی از این تخلفات را تشکیل داده بودیم، ولی با توجه به حفظ آبروی افراد اقدام به رسانه‌ای کردن آنها نکردیم.

وی گفت: مثلا درباره موضوع مدیرعامل بانک رفاه که اخیرا نیز فیش حقوقی وی جنجال‌سازی شده است، گزارش تخلف کلان وی در زمان تصدی‌گری در بانک ملی را نیز داشتیم، اما با فشار یک مسئول دولتی و لابی‌گری وی این فرد در سمت مدیرعامل بانک رفاه قرار گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این پرسش که آیا مستقیما این مسئول دولتی به شما فشار وارد کرد تا وی به عنوان مدیرعامل بانک رفاه انتصاب شود، افزود: بله و من امروز هم که وی را در این همایش دیدم، به او گفتم که با فشار شما این اتفاق افتاد و معتقدیم هر فردی که مشکل داشته باشد در هر سمتی قرار گیرد، مشکل‌آفرین خواهد بود.

سراج ادامه داد: به نظر شما با توجه به این فشارها چه کار دیگری از قوه قضاییه برمی‌آید؟ وی درخصوص جزئیات پرونده قبلی مدیرعامل بانک رفاه خاطرنشان کرد: این پرونده هم‌اکنون در دادسرا قرار دارد و موضوع آن مربوط به اخذ تسهیلات بسیار کلان است که وی و خانواده‌اش در زمان مسئولیتش در بانک ملی دریافت کرده‌اند.

گزارش حقوق‌های نجومی بزودی به اطلاع مردم می‌رسد

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از تشکیل کمیته‌ای مرکب از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی حقوق‌های نامتعارف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، داوود محمدی گفت: این کمیته تاکنون چند جلسه در جهت پیگیری حقوق‌های نامتعارف تشکیل داده و بزودی گزارش کمیته تقدیم خواهد شد. پس از انتشار اخباری در خصوص حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی، کارگروهی با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی و عضویت رئیس کمیسیون اصل 90، رئیس دیوان محاسبات، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی این موضوع تشکیل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها