پس از پیگیری رسانه‌ها و از جمله روزنامه جام‌جم، سرانجام حکم جمع‌آوری کارخانه رب گوجه‌فرنگی که در حریم مجموعه جهانی پاسارگاد احداث شده بود، صادر شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۹۸

براین اساس، وجود این کارخانه، علاوه بر نقض قانون ممنوعیت ساخت و ساز در حریم آثار باستانی، باعث خطرخروج مجموعه جهانی پاسارگاد از فهرست آثار جهانی یونسکو شده بود. روزنامه جام‌جم درگزارشی در 31 فروردین امسال به این موضوع پرداخته بود.

به گزارش میراث آریا، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اعلام این خبر گفت: پس از پیگیری‌های مداوم این اداره‌کل و با همکاری قاضی دادگاه پاسارگاد، دستور جمع‌آوری کارخانه رب گوجه‌فرنگی که در حریم مجموعه جهانی پاسارگاد قرار گرفته بود، صادر شد.

وی تصریح کرد: حدود دو سال پیش ساخت و ساز غیرمجاز کارخانه رب گوجه‌فرنگی در حریم مجموعه جهانی پاسارگاد صورت گرفت و پس از پیگیری‌های حقوقی اداره‌کل میراث فرهنگی استان، دادگاه شهرستان پاسارگاد این پرونده را به دیوان عدالت اداری ارجاع داد اما در نهایت، دیوان عدالت اداری، مجددا دادگاه شهرستان پاسارگاد را صاحب صلاحیت رسیدگی به این پرونده دانست.

وی اضافه کرد: در نهایت پس از دو سال پیگیری، قاضی دادگاه پاسارگاد حکم اولیه برای لغو مجوز این کارخانه توسط اداره جهاد کشاورزی و جمع‌آوری تاسیسات کارخانه از حریم مجموعه جهانی پاسارگاد را صادر کرد.

امیری عنوان کرد: این اقدام دادگاه، مجموعه جهانی پاسارگاد را از قرار گرفتن در فهرست میراث در خطر یونسکو نجات داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها