حجت‌الاسلام ناصرالدین کمره‌ای، فرزند مرحوم آیت‌الله حاج میرزا خلیل کمره‌ای، خبرهای منتشر شده درباره مراجعه پدرش به سفارت آمریکا را تکذیب کرد.
کد خبر: ۹۱۱۸۶۹

به گزارش فارس، در بیانیه‌ وی آمده است: با توجه به آن‌که در روزهای اخیر خبر دروغی را شبکه بی.بی.سی فارسی در رابطه با نامه‌نگاری حضرت امام خمینی(ره) با رئیس‌جمهور وقت آمریکا پخش کرده است، ضروری می‌دانم جهت روشن شدن ابعاد آن توضیحات زیر ارائه شود: اولاً اصل این نامه از طرف بیت حضرت امام تکذیب شد و وجود آن را ساخته و پرداخته آن شبکه خبری دانستند. ثانیاً خانواده مرحوم آیت‌الله کمره‌ای ادعای شبکه بی.بی.سی را در روزنامه اطلاعات مورخه 17 خرداد 95 تکذیب کرده‌اند. ثالثاً حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله کمره‌ای سال‌های متمادی که به قبل از سال 1342 مربوط است در محضر حضرت آیت‌الله العظمی حاج‌شیخ عبدالکریم حائری‌یزدی در اراک و قم مشغول به تحصیل و تدریس بوده و سال‌ها همدرس و هم مباحثه بوده‌اند و سابقه دیرین در آشنایی دارند.قابل ذکر است در یک مورد حدود هشت سال مسائل فلسفی کتاب اسفار ملاصدرا و کتاب فقه جواهر مورد مباحثه این دو عالم بزرگوار بوده است.

موگرینی در محفل صهیونیست‌ها چه گفت؟

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کمیته یهودیان آمریکا عنوان کرد: توافق‌ برجام به این معنی نیست که همه اختلاف‌های ما با ایران یک‌شبه از بین رفته است.

بنا بر گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی درباره نفوذ منطقه‌ای تهران نیز مدعی شد: موضوع اصلی این است که ایران چه نفوذی را اعمال می‌کند. ایران می‌تواند همکاری یا تقابل را انتخاب کند. این کشور باید انتخاب کند که آیا به تهدید کردن اسرائیل یا انکار کردن آن ادامه می‌دهد یا این‌که مسئولانه به سمت نظم منطقه‌ای مبتنی بر همکاری بیشتر، حرکت می‌کند.به اعتقاد من، مردم ایران علاقه‌مند به انتخاب همکاری هستند. ما در تک‌تک دیدارها با سران ایرانی، این موضوع را برای آنها تبیین می‌کنیم.

تلاش کنگره برای وضع تحریم‌های جدید ضدایرانی

رویترز گزارش داده است قانونگذاران آمریکایی خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران هستند، اما هنوز در این باره به توافق نرسیده‌اند.به گزارش فارس، یک سناتور ارشد آمریکایی گفته، تمایل دارد طرح مربوط به تمدید قانون تحریم‌های ایران که در حال انقضاست را تصویب کرده تا زمینه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران در صورت لزوم فراهم شود.این در حالی ‌است که به ‌نظر می‌رسد طرح تندروهای آمریکایی برای تحریم ایران شکست خورده و سناتور بن‌کاردین، نماینده ارشد حزب دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا اذعان کرده که قانونگذاران آمریکایی هنوز بر سر طرحی که بتواند آرای کافی برای تصویب و تبدیل به قانون جذب کند، متحد نشده‌اند.دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفته، با قانونی که اجرای برجام را مختل کند، مخالف است و آن را وتو خواهد کرد.

همسر هاشمی‌‌رفسنجانی در بیمارستان

همسر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به علت ابتلا به بیماری زخم اثنی‌عشر در بیمارستان بهمن تهران بستری شد. فاطمه هاشمی به ایسنا گفت: خوشبختانه عمل ایشان با موفقیت انجام شد. مادرم به‌دلیل ناراحتی‌های عصبی و تحت‌فشار بودن در چند وقت اخیر به این بیماری مبتلا شد و هنوز مشخص نیست تا چند روز دیگر بستری خواهد بود.

پایان مسئولیت 6 عضو شورای نگهبان؛ نیمه دوم تیر

خبرگزاری صداوسیما نوشت: با پایان مسئولیت نیمی از اعضای شورای نگهبان قانون اساسی شامل سه فقیه و سه حقوقدان، اعضای جدید این شورا نیمه دوم تیر تعیین می‌شوند.

دوره مسئولیت سه عضو فقیه این شورا شامل آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مدرس‌یزدی و آیت‌الله شب‌زنده‌دار بزودی به پایان می‌رسد و در صورت ابقا، مسئولیت آنان برای دوره شش‌ ساله‌ای دیگر تمدید می‌شود. احکام سه عضو فقیه دیگر شورای نگهبان شامل آیت‌الله محمد یزدی، آیت‌الله مومن و آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در سال 92 تمدید شد و سه سال از دوره مسئولیت آنان باقی است. همچنین دوره مسئولیت سه نفر از مجموع شش حقوقدان شورای نگهبان شامل آقایان ره‌پیک، علیزاده و سلیمی رو به اتمام است که پس از اتمام مسئولیتشان با معرفی همین افراد یا گزینه‌های دیگر از طریق رئیس قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی و رای‌گیری در مجلس جایگزین می‌شوند.

تکرار ادعاهای مضحک ترامپ درباره ایران

فارس نوشت: دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد از مواضع سیاست خارجی هیلاری کلینتون و برجام، مدعی شده که ایران در حال مسلط شدن بر خاورمیانه و دسترسی به سلاح اتمی است.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به رد درخواست ویزا

به گزارش فارس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بامداد چهارشنبه گفته نظری درباره اقدام وزارت خارجه ایران در رد درخواست روادید سفر سه قانونگذار آمریکایی به ایران ندارد.

عکس یادگاری با هتاکان، دهن‌کجی به نظام

میزان نوشت: غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری تهران در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های تهران گفت: برخی از سیاسیون بد رفتار می‌کنند، به‌دنبال زندانی امنیتی خاص که به نظام اسلامی توهین کرده راه افتاده و با او عکس می‌گیرند و چهره می‌سازند، کسی که همه چیز نظام و انقلاب و همه دستاوردهای نظام را زیرسوال برده، نباید با وی عکس یادگاری گرفت.

اسرائیل، نگران موشک‌های ایران

سناتور باب کورکر، عضو جمهوریخواه سنا از ایالات تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مجمع جهانی کمیته یهودیان آمریکا عنوان کرد: اسرائیل بیش از برنامه هسته‌ای، نگران توان موشکی ایران است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: سال گذشته، روابط آمریکا و اسرائیل در زمان مطرح بودن موضوع توافق هسته‌ای ایران، دچار تنش شد. وقتی آخرین بار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیدار کردم، او بشدت نگران توافق هسته‌ای بود اما بیش از آن، نگران موشک‌هایی بود که ایران می‌سازد. وی نگران تسلیحات متعارف ایران بود. این تسلیحات ایران بسیار پیشرفته است و با گذشت زمان بهتر می‌شود.

نماینده ایران در آژانس: قرائت بیانیه کافی نیست

رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست فصلی آژانس تاکید کرد: گروه 1+5 برای اجرای برجام از مسئولیتی مشخص برخوردار هستند و قرائت بیانیه تنها کافی نیست، آنان باید حسن‌نیت خویش را در صحنه عمل نشان دهند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وی افزود: علاوه بر مفاد توافق جامع پادمان‌ها و ماده5 پروتکل اضافی در مورد حفاظت از اطلاعات محرمانه، متن برجام نیز به روشنی از آژانس می‌خواهد تا به‌منظور حفاظت از اسرار بازرگانی، فناوری و صنعتی و همچنین دیگر اطلاعات محرمانه‌ای که به آگاهی آن رسانده می‌شود، هرگونه اقدام احتیاطی را معمول دارد. وی تاکید کرد: ما همزمان با ادامه اجرای کامل تعهدات خود، بر میزان اجرای تعهدات سایر طرف‌ها طبق برجام نیز دقیقا نظارت می‌کنیم.

سردار سلیمانی کاندیدای اصولگرایان نیست

محمدرضا باهنر، رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با آنا اعلام کرد: سردار قاسم سلیمانی کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیست. همزمان میرتاج‌الدینی، نماینده مجلس نیز تاکید کرد: کاندیداهای 92، در انتخابات 96 نامزد نمی‌شوند و نیروهای جدیدی وارد گود خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها