سید محمدحسینی، وزیر پیشین ارشاد از سیاست‌های پشت‌پرده بی‌بی‌سی می‌گوید

بـازی BBC در زمین اپوزیسیون

گری سیک، عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا و نویسنده کتاب «All Fall Down» (همه چیز فرو می‌ریزد) که به تماس‌های برقرار شده بین ایران و آمریکا در مقطع پیروزی انقلاب مربوط است در واکنش به گزارش بی.بی.سی اظهار کرد: هیچ کس رابطه (امام) خمینی با آمریکا را باور ندارد.
کد خبر: ۹۱۰۸۳۹

به گزارش مهر، گری سیک با گزینشی و غیرواقعی خواندن بخش‌هایی از گزارش شبکه بی.بی.سی تصریح کرد در آن زمان کسی از اظهارات امام خمینی(ره)، برداشت ادامه روابط نزدیک با آمریکا را نداشت.

عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا درباره تماس‌های اوایل انقلاب بین دولت آمریکا و ایران گفت: گفت‌وگوهای بین وارن زیمرمن، کارمند وزارت خارجه آمریکا در پاریس و ابراهیم یزدی که در آن زمان از دستیاران نزدیک آیت‌الله خمینی بود.

عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری کارتر افزود: تا آنجا که من می‌دانم هیچ کسی در دولت آمریکا و در ایران از اظهارات آیت‌الله خمینی در این تماس‌ها و حتی از اظهارات وی در اعلامیه‌های عمومی منتشر شده درباره صلح، ثبات، دموکراسی، حقوق بشر و حقوق زنان این برداشت را نکرد که وی خواستار ادامه رابطه نزدیک با ایالات متحده بود یا انتظار ادامه روابط نزدیک با آمریکا را داشته باشد.

گری سیک درباره یکی دیگر از ادعاهای بی.بی.سی درباره تماس‌های فرستاده امام خمینی(ره) با کندی، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال 1342 گفت: من اطلاعاتی درباره گزارش اعلام شده در خصوص تماس‌های (امام) خمینی با رئیس‌جمهور کندی در سال 1963 ندارم و هیچ چیزی در این خصوص بیرون نیامده است. وی در جمع‌بندی خود درباره گزارش 12 خرداد بی.بی.سی و ادعاهای مطرح شده این شبکه تصریح کرد: درخصوص گزارش بی.بی.سی نیز باید بگویم این گزارش نه‌تنها گزینشی است بلکه دارای خطاهایی است که مبتنی بر واقعیت نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها