دست‌کم 77 نفر در شهرهای مختلف فرانسه در اعتراضات هزاران نفری علیه اصلاحات قوانین کار توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.
کد خبر: ۹۰۸۲۵۰

به گزارش شبکه الجزیره، در این اعتراضات نزدیک به 18هزار نفر از مردم در اعتراض به اصلاحات قوانین کار در پاریس حضور داشتند و شعارهای ضددولتی سر دادند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد و برخی معترضان به اتهام تخریب امکانات عمومی بازداشت شدند.

گفته می‌شود معترضان در پاریس و همچنین شهر نانت در غرب فرانسه، شیشه تعدادی از بانک‌ها را شکستند؛ پلیس نیز با گاز اشک‌آور به اعتراض مردم پاسخ داد.

در شهر بوردو نیز حدود صد معترض با حمله به یک پاسگاه پلیس به اموال آن آسیب رساندند.

معترضان نسبت به اصلاحات قوانین کار خشمگین هستند که به کارفرمایان اختیارات بیشتری برای اخراج کارکنان خود می‌دهد و قدرت اتحادیه‌های کارگری را تضعیف می‌کند.

در نتیجه این اعتصاب‌ها، پروازها از پاریس، نانت و تولوز تحت‌تاثیر قرار گرفت و اعتصاب رانندگان قطار باعث اختلال بیشتر در خدمات خطوط آهن شد. با گسترش اعتراضات در واکنش به اصلاح قوانین کار در فرانسه‌،‌ کارگران نیروگاه‌های اتمی فرانسه نیز از روز پنجشنبه اعتصابی یکروزه کردند و به جمع سایر اعتصاب‌کنندگان پیوستند.

در همین حال مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه پافشاری کرد که اصلاحات لغو نخواهد شد، اما اشاره کرد که شاید تغییراتی در آن اعمال شود.

از سوی دیگر، فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه قول داد برای اجرای اصلاحات جنجالی قانون کار ثابت قدم باقی بماند و این اصلاحات را در‌نهایت اجرا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها