در جلسه دیروز شورای شهر تهران عنوان شد

هشدار! ایجاد هرندی 2 در شهرری

نقشه تهران را که باز کنید، منطقه 12 را که پیدا کنید، نگاهتان را از روی دروازه غار و شوش و عودلاجان که بگذرانید، خیلی راحت به هرندی می رسید؛‌ محله‌ای که مدت‌هاست اسمش با معضلات اجتماعی گره خورده و اعتیاد، کارتن‌خوابی، زنان خیابانی و کودکان کار از سال‌ها پیش در کوچه پس‌کوچه‌هایش ریشه دوانده و این منطقه تاریخی را به بزرگ‌ترین پاتوق آسیب‌های اجتماعی پایتخت تبدیل کرده‌اند. اتفاقی که اسم هرندی را به یک برند تبدیل کرده؛ برندی در نشان دادن میزان بحران در شیوع آسیب‌های اجتماعی. این بحران، بارها پای مسئولان شهری را به شورای اسلامی شهر تهران باز کرده و توسط اعضای شورا مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۹۹۳۱۸

به گزارش جام‌جم، دیروز در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر تهران، بازهم اسم هرندی شنیده شد؛ ‌اما این‌بار از زبان دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 تهران. آن هم وقتی که جعفر شربیانی بعد از اشاره به فعالیت‌ها و عملکرد‌های شورایاری این منطقه نسبت به ایجاد هرندی 2 در جنوب شهر تهران هشدار داد و گفت: امنیت در جنوب تهران یک مشکل فراگیر است و اگر به بعضی از محلات منطقه 20 رسیدگی نشود باید منتظر ایجاد هرندی‌های 2 و 3 باشیم.

اتفاق تلخی که پیش‌بینی‌اش برای شهرری با 400 هزار نفر جمعیت ساکن و یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت شناور، به تصویر کشیدن آینده نه‌چندان روشنی است که می تواند نام این منطقه تاریخی پایتخت را نیز همردیف با منطقه 12 به زنجیره عریض و طویل آسیب‌های اجتماعی اضافه کند.

شربیانی با اعلام این که برخی محله‌های قدیمی منطقه 20 با مشکلات آسیب‌های اجتماعی مواجه هستند، از کمبود نیروی‌های امنیتی و پلیس در این منطقه گله کرد و گفت: با توجه به شهرستان بودن شهرری هنوز پلیس مستقل نداریم و زیر نظر پایگاه یکم هستیم که خودش با کمبود نیروی انتظامی مواجه است.

دیروز هشدار شربیانی را عباس جدیدی عضو و معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران هم به زبانی دیگر تائید کرد.

جدیدی بعد از ارائه گزارش دبیر دبیران شورایاری منطقه 20 گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ما در منطقه 20 تهران شاهد هستیم، حضور پر تعداد اتباع افغان و اسکان در این منطقه است که متاسفانه به‌دلیل نبود مدیریت صحیح در ساماندهی این افراد روزبه‌روز شاهد افزایش ورود اتباع افغان در این منطقه هستیم.

همین‌جا بود که جدیدی هم پشت تریبون شورا رو به دیگر اعضا هشدار داد اگر فکری در این خصوص صورت نگیرد و رشد بی‌رویه این افراد در منطقه 20 تهران کنترل نشود ما شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی خطرناک خواهیم بود.

مینا مولایی

جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها