سرهنگ اکبری، رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان گیلان نیز با اشاره به تشکیل چند پرونده کلاهبرداری کارت به کارت در سال جاری به تپش گفت: شیوه کلاهبرداران کارت به کارت طی چند سال اخیر ثابت بوده و با توجه به هشدارهای پلیس بازهم برخی هموطنان طمع کرده و براحتی در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند. سال گذشته و امسال چندین پرونده مشابه در پلیس آگاهی گیلان مطرح شده که در آن کلاهبرداران خود را مجری شبکه‌های نسیم، قرآن، رادیو جوان یا کارمند همراه اول معرفی کرده بودند. این کلاهبرداران به خوبی می‌توانند طعمه‌های خود را فریب داده و آنها را در دام خود گرفتار کنند. کلاهبرداران همیشه به جای واریز پول از حساب قربانی خود برداشت می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۶۷۵۳

مالباختگان نیز امیدوارند پلیس بتواند با ردیابی پول، این افراد را دستگیر کند. این در حالی است که کلاهبرداران حرفه‌ای عمل کرده و برای این‌که ردی از خود باقی نگذارند به معتادان پول می‌دهند و از آنها می‌خواهند حسابی به نام خود در بانک باز کند و کارت عابربانک را تحویلشان بدهند. این روش ردیابی متهمان را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که نیازی به حضور فرد پای دستگاه خودپرداز یا اعلام رمز دوم نیست و اگر فرد تماس گیرنده از شما خواست پای دستگاه خودپرداز بروید، مطمئن باشید که او کلاهبردار است و قصد خالی کردن حساب شما را دارد. همچنین عنوان این موضوع که در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده، شگردی است که کلاهبرداران از آن برای به‌دست آوردن رمز اینترنتی و خالی کردن حساب عابر بانک شهروندان استفاده می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها