دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از کشف یک فقره فساد بانکی با 12 متهم خبر داد که در سایه تبانی مسئولان ارشد این بانک و با نقض قوانین بانکی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۹۴۸۷۸

به گزارش جام‌جم، امیر جلالی در این‌باره گفت: یکی از بانک‌های مطرح کشور اواخر دهه 80 به طرق غیرقانونی و برخلاف ضوابط بانکی اقدام به پرداخت وام‌های بسیار سنگین ارزی و ریالی کرده است. برخی از این تسهیلات پرداخت شده و در برخی موارد هم با دستور قضایی از پرداخت آن ممانعت به عمل آمده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه این تسهیلات پرداخت شده بدون وثیقه یا ضمانت لازم بوده است؛ البته بخشی از اموال بازپس گرفته شده و ضمانت‌نامه لازم برای سایر موارد اخذ شده است. در این پرونده فساد بانکی تخلفات گسترده‌ای وجود دارد، چراکه این بانک بیش از سقف قانونی تعهد خویش عمل کرده یعنی بیش از تعهد و سقف قانونی‌اش تسهیلات پرداخت کرده است.

جلالی عنوان کرد: در برخی موارد کارشناسان بانک وثیقه و ضمانتی را که وجود خارجی نداشته، مورد ارزیابی قرار داده‌اند، حتی در برخی موارد وثیقه‌ای که اخذ شده دارای ارزیابی‌های غیرواقعی یا دارای ارزش چند برابر کمتر از ارزش واقعی بوده است. برخی افراد که در این پرونده نقش داشته‌اند، در مقاطع مختلف زمانی دارای مسئولیت بوده‌اند که پیگیری‌های قانونی در این زمینه انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خاطرنشان کرد: ضمانت‌نامه‌های بانکی صادره خلاف قانون و بدون رعایت تشریفات صادر شده است، به طوری برخی از مدارک و اسناد برای اخذ وام ارائه شده که صدور این اسناد از ناحیه مراجع مختلف ذی‌صلاح خلاف قانون بوده است. این پرونده دو متهم بانکی و ده متهم غیربانکی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها