آیت الله جنتی در نماز جمعه تهران:

عده ای ثروت های کلان کشور را به خارج می‌برند

مقام معظم رهبری از سال 1385 تا کنون با انتخاب منظومه‌ای از ملزومات اقتصاد مقاومتی به‌عنوان شعار سال، مردم را به ممارست در این زمینه دعوت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۳

مجید زینالعابدین، مدیر شبکه پنج و رئیس شورای تخصصی اقتصاد سازمان صداوسیما، در رونمایی از زیر سایت و افتتاح میز مطالعاتی اقتصاد مقاومتی با بیان این مطلب به تبیین اهداف مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال و راهبرد ایشان برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در کشور پرداخت. وی گفت: امسال سال اقدام و عمل نام گرفته است و همه ما باید این نام را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با بیان این که چند سال است که مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال، یکی از ملزومات اقتصاد مقاومتی را به عنوان شعار سال مطرح کرده‌اند، گفت: از آنجا که امسال نیز سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، باید بگویم تمام نامگذاری‌های سال مقام معظم رهبری در حدود ده سال گذشته همگی به شکل منظومه‌ای از ملزومات اقتصاد مقاومتی بودند. وی با اشاره به وظیفه رسانه ملی در این منظومه گفت: وظیفه ما در این منظومه گفتمانسازی و ترویج گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی است که خود آن موضوعی ناشناخته است. تشریح گفتمان برای ما موضوعیت دارد و باید کاری کنیم تا این را در بین مردم نهادینه کنیم.

مدیر شبکه اقتصاد سیما با بیان این که اقتصاد در مبانی دینی ما نیز به صورت مقاومتی مطرح شده است، گفت: چارچوب اقتصاد ما براساس دین و اسلام پایه ریزی شده است و از طرفی باید مشخص شود که اقتصاد مقاومتی چه فرقی با اقتصاد دارد.

وی با اشاره به عملکرد رسانه ملی در این زمینه گفت: از نظر کمی روند رو به رشدی را در سازمان آغاز کردیم و در سال 94 سازمان صدا و سیما از نظر کمی جهش چشمگیری در گفتمان سازی و اقتصاد مقاومتی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها