آیت الله جنتی در نماز جمعه تهران:

عده ای ثروت های کلان کشور را به خارج می‌برند

به منظور تسریع اجرای مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، میز مطالعاتی و وبگاه تخصصی اقتصاد مقاومتی در مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۴

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز در مراسمی با بیان این‌که غرب سراب‌سازی در مواجهه با نظام را در پیش گرفته است، گفت: از برجام می‌توانستیم خیلی استفاده کنیم اما آنقدر افکارعمومی را دستکاری کردند که نه تولید جهش پیدا کرد و نه جنس‌ها ارزان شد و نه اشتغال به وجود آمد. درجنگ، ریشه‌های اقتصادی را زدند. در تحریم‌ها به طورمستقیم اقتصاد ما را درگیرکردند و در بخش دستکاری افکار عمومی اقتصاد ما را می‌خواهند تحت‌تاثیر قراردهند. این سه شیوه در تمام دوره‌های 37 ساله انقلاب اسلامی به اقتصاد ما آسیب زده است. لذا مقاومت بدون اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر نیست.

رضایی تصریح کرد: ‌موفقیت انقلاب، عبور آن از ایستگاه اقتصادی است بنابراین اقتصاد مقاومتی خودش یک انقلاب، تحول و نهضت است و با چند بخشنامه و دستورالعمل مساله حل نمی‌شود. بنابراین رسانه‌ها دراین نهضت نقش بسیار مهمی دارند که باید آن را بخوبی فرا بگیرند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مصاحبه گرفتن از قبل انجام می‌شود اما اقتصاد مقاومتی در صدا و سیما باید تبدیل به اقدام و عمل شود یعنی رسانه ملی به جایی برسد که در زمینه تولیدات از جمله سریال و تولیدات دیگر صادرات داشته باشد و حتی در کشورهای غربی خریدار داشته باشد. وی گفت: اغلب دولت‌ها چه اصولگرا، چه اصلاح طلب با صدا و سیما اختلاف داشته‌اند چرا که این سازمان باید مستقل و ملی باشد. صدا و سیما باید از صرفه جویی، نوآوری و گفتمان سازی در این زمینه استفاده کند و ما افتتاح میز مطالعاتی اقتصاد مقاومتی در رسانه ملی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم اقتصاد مقاومتی در سراسر این رسانه تحقق یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نقش رسانه ملی در اقتصاد مقاومتی در واقع به عنوان نقشه راه ملی کشور است و صدا و سیما باید تبدیل به الگوی اقتصاد مقاومتی شود. البته ما نیز در مجمع تشخیص طبق وظیفه نظارتی خود از دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما، دولت و مجلس می‌خواهیم بگویند در اقتصاد مقاومتی چه کارهایی کرده‌اند.

رضایی با بیان این‌که رسانه ملی باید سعی کند در اجرای اقتصاد مقاومتی گره‌ها را شناسایی و آنها را بازکند، گفت: یکی از این گره‌ها مساله نقدینگی و بانک است که هیچ‌گاه کالبدشکافی درستی نشده است. صدا و سیما روی این موضوع و مانند آن تمرکز کند و با دعوت از دولتی‌ها، غیردولتی‌ها، منتقدان و صاحب‌نظران آن را به چالش بکشد. حتی می‌توان از کارشناسان ایرانی خارج از کشور که در این زمینه باسواد هستند و در اروپا، آمریکا، ژاپن و چین زندگی می‌کنند، استفاده کرد.

در حاشیه برگزاری این مراسم رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکارصدا و سیما به جام‌جم گفت: میزمطالعات اقتصاد مقاومتی با توجه به شعارسال مبنی براقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، در رسانه ملی به عنوان یک لنگرگاه و مرجع علمی برای پژوهش‌های کاربردی تعریف شده است. چراکه این رسانه ظرفیت فراوانی برای عملیاتی شدن و پیگیری این تفکر اقتصادی دارد. اقدام و عمل، مبتنی بر نگاهی ژرف نگر و پژوهش محور است که این میز می‌تواند آن را اجرایی کند.

وی افزود: برای عملیاتی شدن بهینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسانه ملی، این میز مطالعاتی، 40 نشست علمی تخصصی را با عناوین اقتصاد کلان، اقتصاد خُرد، اقتصادهای پولی، دانش‌بنیان، صنعتی، خدماتی، کشاورزی، بهداشت و ... پیش‌بینی و در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌ کند.

عبدالملکی با بیان این‌که مزیت مهم این میز مطالعاتی، استقرار آن در مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی است، گفت: این مرکز به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز سنجش افکار ملی، به صورت مستمر پنداشت‌ها و دیدگاه‌های مردمی و عملکرد مسئولان و نخبگان را در حوزه اقتصاد مقاومتی اندازه‌گیری و رصد می‌کند. کار تخصصی این میز مبتنی برتولید محتوا و داده‌های علمی برای بخش‌های رسانه‌ای کشور بخصوص صدا و سیماست.

محمد زندکریمخانی - رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها