سومین سه‌شنبه بزرگ در انتخابات درون‌حزبی آمریکا با پیروزی هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ و جان کاسیچ و کنار کشیدن مارکو روبیو از گردونه رقابت‌ها همراه بود. رای‌گیری «سه‌شنبه بزرگ3» روز گذشته به وقت ایران در ایالت‌های اوهایو، فلوریدا، کارولینای شمالی، ایلینویز و میسوری برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۱۴۹

براساس تازه‌ترین نتایج به دست آمده کلینتون در ایالت بزرگ و مهم فلوریدا، کارولینای شمالی، ایلینویز و اوهایو به پیروزی دست‌یافت و گامی محکم برای پیروزی نهایی در حزب دموکرات برداشت.

در انتخابات حزب جمهوریخواه نیز پس از پیروزی جان ریچارد کاسیچ، فرماندار اوهایو در ایالت تحت فرمان خود، شانس ترامپِ پیشتاز برای کسب آرای 1237 هیأت انتخاباتی و برگزیده شدن به عنوان نامزد نهایی حزب بیشتر شد. ترامپ با وجود این در مهم‌ترین رقابت سومین سه‌شنبه بزرگ در ایالت فلوریدا پیروز شد و همین پیروزی به کنار کشیدن مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا از انتخابات ریاست جمهوری منجر شد. روبیو تاکنون فقط آرای حدود 160 هیأت انتخاباتی را در اختیار داشت و رقیبش تد کروز، سناتور تگزاس هفته گذشته تلویحا از او خواسته بود به نفع وی کنار برود. او که در هفته‌های اخیر وارد نبرد لفظی تندی با ترامپ شده بود، پیروزی او را در فلوریدا تبریک گفت و اعلام کرد که آمریکا در میانه یک «توفان سیاسی» است و رای‌دهندگان، خشمگین و کلافه هستند.

ترامپ، نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه که اظهارات اسلام‌ستیزانه و خشونت‌بارش انتقاد بسیاری از مقامات، کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی را در پی داشته است در انتخابات مقدماتی ایالات ایلینویز و کارولینای شمالی نیز پیروز شد/ پرس‌تی‌وی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها