یکی از مهم‌ترین مشکلات والدین، گریه‌ مداوم نوزاد به علت ریفلاکس است که در بسیاری مواقع، می‌توانید از بروز آن پیشگیری یا علائم بیماری را کمتر کنید.
کد خبر: ۸۸۶۷۵۶

در گام اول، بهتر است به‌ جای دادن حجم زیادی شیر در یک وعده، تعداد وعده‌ها را بیشتر و حجم شیر را کمتر کنید یعنی هر دو ساعت یکبار به نوزادتان شیر دهید. همچنین نباید به نوزادتان در حالت خوابیده شیر بدهید. به این منظور توصیه می‌شود در وضعیت نیمه نشسته قرار بگیرید و تا پایان شیردهی، این وضعیت را حفظ کنید. در عین حال، گرفتن آروغ اهمیت زیادی دارد.

برای این کار در پایان هر شیردهی کمر نوزاد را به سینه‌تان بچسبانید، یک دست را زیر باسن و دست دیگر را روی سینه‌اش بگیرید و حتی اگر لازم است بیشتر از 10دقیقه او را در این وضعیت نگه دارید و راه بروید تا آروغ بزند. تغذیه مادر را هم نباید نادیده بگیرید.

بنابراین ادویه را از رژیم‌ غذایی‌تان حذف کنید. خوردن قهوه یا چای عطردار نیز می‌تواند علائم ریفلاکس نوزادان را تشدید کند. با وجود موارد گفته شده، اگر نوزاد بین وعده‌های شیردهی گریه می‌کند، سینه را از دهانش بیرون می‌اندازد و صورتش را در هم می‌کشد، گردنش را به یک طرف بیش از اندازه و بشدت خم می‌کند، هنگام دفع بیش از اندازه به خودش فشار می‌آورد و شیر را بعد از هر وعده از دهانش بیرون می‌ریزد، چاره‌ای جز مراجعه به پزشک و کمک گرفتن از دارو برای درمان ریفلاکس ندارید. 70درصد نوزادانی که این مشکل را دارند، تا پایان سه ماهگی به شکل قابل‌توجهی علائمشان کاهش پیدا می‌کند یا به‌طور کامل درمان می‌شوند و نوزادان دیگری که تحت درمان قرار می‌گیرند تا پایان شش ماهگی بهبود می‌یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها