مدیران عامل بانک‌های کشور برای کاهش حداقل و حداکثر نرخ سود سپرده‌های بانکی از اول اسفندماه امسال به توافق رسیدند.
کد خبر: ۸۸۲۰۶۵

به گزارش مهر، در جلسه اخیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و کانون بانک‌ها و موسسات خصوصی ایران که شنبه هفته جاری در یکی از بانک‌های خصوصی برگزار شد، توافق شد حداقل و حداکثر نرخ سود سپرده‌های بانکی کاهش یابد.

بر همین اساس، از ابتدای اسفندماه حداقل نرخ سود سپرده‌‌های بانکی (روزشمار) به کمتر از ۱۰ درصد و حداکثر نرخ سود (سالانه) به کمتر از ۱۸ درصد کاهش می‌یابد. در حال حاضر حداقل نرخ سود سپرده‌های بانکی ۱۰ درصد و حداکثر ۲۰ درصد است. قرار است این توافق بانک‌ها پس از هماهنگی و تائید بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار اجرایی شود.

در همین حال، کوروش پرویزیان رئیس کانون عالی بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری با تائید این خبر، می‌گوید: در این جلسه مدیران بانکی به اتفاق بر اجرای بخشنامه‌ها و مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در باره تبیین و اعلام نرخ سود علی الحساب پرداختی در سال‌های جدید تاکید کردند.

به گفته وی، پیشنهاد به شورای پول و اعتبار، کاهش نرخ سود سپرده از ابتدای اسفندماه امسال است، اما پیش‌بینی می‌کنم تا روند لازم طی شود، عملا نرخ‌ها از سال آینده کاهش پیدا کند.

عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی هم در این باره گفت: بانک‌ها قول داده‌اند از اول اسفندماه امسال این توافق را اجرایی کنند، ضمن این‌که این موضوع را به اطلاع بانک مرکزی
رسانده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها