مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از رقابت 78 مجموعه شعر در جشنواره شعر انقلاب و تجلیل از علی موسوی گرمارودی در این رویداد خبر داد و معاون هنری حوزه هنری هم شعر انقلاب را بیانیه انقلاب اسلامی توصیف کرد.
کد خبر: ۸۸۱۳۰۱

به گزارش جام‌جم، نشست خبری پنجمین دوره جشنواره شعر انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور فاضل نظری، معاون هنری و علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست فاضل نظری در سخنانی بیان کرد: آنچه جشنواره شعر انقلاب اسلامی را از دیگر جشنواره‌ها متمایز می‌کند، هدف و عنوان اصلی آن است. شاید این سوال مطرح باشد که شعر انقلاب از اساس چه هست و آیا به درجه‌ای از رشد رسیده که بتوان برای آن جشنواره برگزار کرد؟ پاسخ من این است که شعر انقلاب یک مفهوم نُضج یافته و واقعیت گرفته در جامعه امروز ماست و نمونه‌های واقعی آن را می‌شود جست. شعر انقلاب شعری است که از ابتدای انقلاب اسلامی در بستر آن روییده و با ارزش‌های محوری انقلاب اسلامی بالیده است.

معاون حوزه هنری افزود: شاید برای انقلاب اسلامی هنوز بیانیه دقیقی نداشته باشیم و نتوانیم بدرستی تبیین کنیم که انقلاب اسلامی چه فریاد و پیامی را در عالم بلند کرده است، اما در شعر انقلاب اسلامی این اتفاقات رخ داده‌است. شعر انقلاب توانسته بیانیه انقلاب اسلامی از گذشته تا به امروزی باشد که شاعران می‌گویند نه ستمگریم و نه ستم‌پذیر.

نظری گفت: در حال حاضر جشنواره شعر انقلاب ‌و دیگر جشنواره‌های ادبی حوزه هنری، جزو پراستقبال‌ترین رویدادهایی است که دوستان جوان هنرمند برایش اثر ارسال می‌کنند و سعی دارند با حضور در آن مسیر طبیعی رشد و تعالی خود را بپیمایند.

وی عنوان کرد: اوضاع شعر در کشور ما رو به بهبود است و خبرها از فرداهای روشن‌تری پیغام می‌دهد، اما نیاز داریم که دانشگاه‌ها بیشتر به شعر انقلاب توجه نشان دهند. شعر انقلاب نه فقط در دانشکده‌های ادبیات بلکه به عنوان یک پدیده اجتماعی باید در دیگر دانشکده‌ها نیز مورد توجه قرار بگیرد.

قزوه نیز در این نشست اظهار کرد: این جشنواره هدف و پیشانی نوشتی دارد که تعریف رهبر انقلاب از جریان شعر انقلاب اسلامی است.

قزوه با اشاره به حضور شاعرانی از هند و پاکستان در افتتاحیه این جشنواره که صبح امروز در زاهدان برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره ۷۸ مجموعه شعر شامل ۴۰ مجموعه شعر کلاسیک و ۳۷ مجموعه شعر نیمایی و ۶۱۷ تک اثر مورد داوری قرار گرفت و در بخش پژوهش نیز ۴۰ اثر را داوری کرده‌ایم.

قزوه همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از مقام سیدعلی موسوی گرمارودی در اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه عصر دوشنبه ۲۷ بهمن در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها