فروشنده دوره‌گرد کارت‌های بانکی مشتریانی را که به وی مراجعه می‌کردند، کپی و موجودی حساب آنها را خالی می‌‌کرد.
کد خبر: ۸۷۳۷۱۳

سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران در این باره به جام‌جم گفت: با شکایت شش نفر درباره سوءاستفاده از حساب‌های بانکی آنان از طریق دستگاه‌های کارتخوان، ردپای یک فروشنده دوره‌گرد در این زمینه به‌دست آمد و او بازداشت شد.

در پی بررسی‌های پلیس فتا مشخص شد این فروشنده دوره‌گرد با اضافه کردن قطعه اسکیمر به دستگاه کارتخوان به حساب مشتریان خود دستبرد زده است.

این متهم تاکنون از شش نفر از شاکیان مبلغ 29 میلیون و 300 هزار تومان سرقت کرده است و بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

متهم با دستکاری در دستگاه‌های کارتخوان توانسته بود از کارت‌های بانکی مشتریان کپی بگیرد و رمز کارت را هم که خود مشتریان در اختیار وی قرار می‌دادند.

وی با هشدار به مردم ازآنها خواست هنگام استفاده از دستگاه‌های کارتخوان توجه داشته باشند که این دستگاه‌ها روال عادی ارتباط با مراکز بانکی را طی کند و مشتریان خود اقدام به وارد کردن رمز در دستگاه‌های کارتخوان کنند. هم از طریق بانک‌ها و هم پلیس و اتحادیه‌های صنفی به فروشنده‌ها ابلاغ شده که به هیچ عنوان حق گرفتن رمز مشتریان را ندارند. فروشنده‌ها نباید رمز مشتریان را بگیرند و باید دستگاه‌های پوز را در اختیار مشتریان قرار دهند تا آنها خود کارت بانکی را بکشند و رمز مورد نظر را وارد کنند.

کاکوان تاکید کرد: اسکیمر به‌راحتی قابل مشاهده و تشخیص نیست و به همین خاطر بهترین راه برای جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی وارد کردن رمز عابر بانک توسط صاحب حساب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها