پزشکان بر این باورند مصرف رژیم غذایی سالم که حاوی مقادیر قابل توجهی از سبزیجات با برگ‌های سبز باشد می‌تواند خطر ابتلا به آب سیاه را تا 30 درصد کاهش دهد.
کد خبر: ۸۷۲۸۹۹

به گزارش ایسنا، بیماری چشمی آب‌سیاه از جمله عارضه‌های شایعی است که می‌توان با رژیم غذایی حاوی سبزیجات با برگ‌های سبز از بروز آن پیشگیری کرد.

در این مطالعه، پزشکان رژیم غذایی و نتایج معاینه چشم نزدیک به 105 هزار نفر را که بیشتر زن بودند در فاصله سال‌های 1984 تا 2012 مورد بررسی قرار دادند. در زمان شروع این مطالعه شرکت‌کنندگان در این مطالعه حداقل 40 سال سن داشته و هیچ یک به آب سیاه زاویه باز که شایع‌ترین نوع این بیماری چشمی به حساب می‌آید، مبتلا نبودند. سپس این افراد بر اساس سطح مصرف سبزیجات با برگ‌های سبز به پنج گروه تقسیم شدند. در طول انجام مطالعه شرکت‌کنندگان هر دو سال یکبار تحت معاینه چشم قرار گرفتند که در نهایت ابتلای 1483 نفر از آنان به بیماری آب سیاه تشخیص داده شد که در صورت عدم درمان به نابینایی منجر می‌شود.

زنان باردار، کمتر سیب زمینی بخورند

طبق نتایج یک مطالعه جدید، زنانی که سیب زمینی را پنج‌بار در هفته به صورت‌های مختلف کبابی، آب پز، له شده و یا سرخ شده مصرف می‌کنند، با افزایش خطر 50 درصدی ابتلا به دیابت در دوران بارداری روبرو هستند. به گزارش ایرنا، مطالعه‌ای که توسط موسسه ملی بهداشت در یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقات پزشکی جهان انجام شده است، از اولین مطالعاتی است که محور توجه آن بر اثرات سیب‌زمینی در دوران بارداری تمرکز دارد.طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها،حدود 9.2 درصد از زنان باردار به دیابت مبتلا می‌شوند که اغلب در هفته 24 بارداری مشخص می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها