چندی پیش مدیرعامل شرکت پست از فراهم کردن بستری برای خرید ایرانی‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی eBay و آمازون خبر داد که تا چندی به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شد و ما هم گزارشی کامل از جزئیات ماجرا در کلیک شماره 536 چاپ کردیم. در این شیوه خرید، شرکت پست یک سایت را واسطه قرار داده تا محصولات این دو غول فروشگاهی اینترنتی را در ایران عرضه کند؛ شیوه‌ای که پیش از این نیز در کشور متداول بود.
کد خبر: ۸۷۰۹۹۷

حسین مهری درباره این اقدام پست گفته: «به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و از آنجا که حواله کرد ارزی از ایران ممکن نبود، شرکت پست طی قراردادی با شرکت «یاتا» اقدام به ایجاد این درگاه کرده است. به‌این‌ترتیب خریداران ایرانی هر کالایی را که بخواهند می‌توانند از این دو سایت خریداری و از طریق پست در کشور دریافت کنند.»

حال مدیرعامل شرکت پست، آماری از خرید ایرانی‌ها از eBay و آمازون منتشر کرده است. به گفته او در سه ماه گذشته حدود ده هزار خرید از این طریق انجام و از درگاه پست وارد کشور شده است. در این اطلاعات همچنین آمده اکنون از حدود هشت میلیون کالای موجود در سایت eBay حدود دو میلیون کالا امکان ورود به ایران را دارد. در این درگاه به طور کل ممنوعات حذف شده و کالاها امکان ورود به ایران را از طریق پست خواهند داشت. مهری درباره پرداخت مالی خرید اینترنتی از این فروشگا‌ه‌های خارجی توضیح داده است: «ایرانی‌ها هزینه کالا را به‌صورت ریالی پرداخت می‌کنند و از طریق نمایندگی شرکت پست، این هزینه به ارز تبدیل شده و کالای موردنظر از طریق پست وارد ایران می‌شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها