جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس در مصاحبه با سی.ان.ان اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر به دست عربستان سعودی را اقدامی بسیار «نابخردانه» خواند.
کد خبر: ۸۷۰۱۵۲

به گزارش ایرنا، وی در ویژه برنامه «کریستین امانپور» شبکه تلویزیونی سی.ان.ان در مورد این اعدام گفت: اعدام روحانی سرشناس در عربستان اقدامی بسیار غیرعقلانی و بدون دلیل بود.

وزیرخارجه پیشین انگلیس گفت: اگر قرار است این مجازات (اعدام) به کار گرفته شود، باید علیه مرتکبان اقدامات جدی تروریستی مانند اعدام تروریست‌های القاعده صورت گیرد که می‌توان آن را درک کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: براساس اطلاعاتی که دارم، شواهدی مبنی بر این که شیخ النمر در هرگونه اقدام فعال تروریستی دست داشته باشد، وجود نداشت.

وی یک فعال شیعه مخالف دولت بود و تروریست نبود. عربستان باید پیامدهای این اعدام را برآورد می‌کرد.

وزیر خارجه پیشین انگلیس در این مصاحبه اختصاصی در مورد شرایط عربستان و منطقه به دنبال شهادت آیت‌الله نمر نیز گفت: بدتر شدن تنش‌ها می‌تواند به نافرمانی مدنی در داخل عربستان که از جمعیت بالایی از شیعیان برخوردار است و همچنین در بحرین بینجامد.

جک استراو افزود: در همین حال مصالحه در سوریه، یمن و شمال عراق نیز دشوارتر خواهد شد، زیرا برای مصالحه در این مناطق شما به همخوانی و سازش دو قدرت ایران و عربستان نیاز دارید.

جک استراو در پایان گفت: زخم‌های ایران از جنگ با عراق که بسیار هولناک بود، التیام نیافته است؛ زیرا در این جنگ عربستان به عراق کمک‌ مالی کرد.

آیت‌الله نمر یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی عربستان 23 مهر 93 به اتهام انتقاد از حکومت سعودی به اعدام محکوم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها