هر دردی در مفاصل، ستون فقرات و اندام‌ها به معنای آرتروز نیست.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۷

به گزارش جام‌جم، دکتر سیدمنصور رایگانی، رئیس انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران در این باره گفت: آرتروز در موارد زیادی علائم رادیولوژی و عکسبرداری دارد، اما برای بیمار علائم خاصی ایجاد نمی‌کند. در واقع، آرتروز، زمانی جدی است و به درمان نیاز دارد که برای بیمار علائم بالینی ایجاد کرده باشد.

وی شایع‌ترین علائم بالینی آرتروز را درد مفاصل عنوان کرد و افزود: دردی که اغلب هنگام حرکت مفصل ایجاد می‌شود، نشان‌دهنده بروز آرتروز است.

پس از درد، انحراف مفاصل و ایجاد محدودیت‌های حرکتی برای بیمار جزو شایع‌ترین علامت آرتروز به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: دردهایی که در آرتروز ایجاد می‌شود، معمولا هنگام حرکت مفاصل بروز می‌کند؛ بنابراین اگر مفاصل هنگام استراحت نیز دردناک باشند و این درد همراه با قرمزی، تورم و گرما باشد، ممکن است به دلیل درگیری‌های خاص مفصلی مانند رماتیسم یا عفونت باشد که به درمان سریع نیاز دارد.

رایگانی تصریح کرد: رایج‌ترین روش درمان آرتروز که به بیماران توصیه می‌شود، شامل کاهش وزن اضافی و محدود کردن فعالیت‌های بدنی مانند بالا و پایین رفتن از سطوح شیبدار و تعدیل فعالیت‌های شغلی است.

قدم بعدی در درمان آرتروز، تجویز درمان‌های ساده و موضعی است. در مرحله دیگر نیز روش‌های طب فیزیکی و داروهای خوراکی قوی‌تر تجویز می‌شود و در صورت موثر نبودن از انواع تزریقات داخل مفصلی که رایج‌ترین آن تزریق کورتون است، استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها