دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با تاکید بر حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در اجرای دقیق و سریع تعهدات خود در برجام، حفظ توافق را پیش‌نیاز اجرای کامل آن دانست.
کد خبر: ۸۶۹۸۲۸

به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، علی شمخانی در دیدار کریستین ینسن، وزیر امورخارجه دانمارک گفت: تلاش برای طراحی تحریم‌های جدید و تحدید توانمندی‌های دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران ضمن توسعه بی‌اعتمادی و ایجاد واکنش شدید از سوی دولت و ملت ایران، اقدامی در مسیر تخریب برجام است. وی با ابراز امیدواری نسبت به عینیت یافتن اثرات مثبت تبادل هیأت‌های سیاسی و اقتصادی در توسعه مناسبات همه‌جانبه میان ایران و کشورهای اروپایی افزود: با توجه به مناسبات دوستانه میان دو کشور، زمینه‌های لازم به منظور افزایش مشارکت دانمارک در حوزه سرمایه‌گذاری و همکاری‌های فناورانه در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی ایران فراهم است. وزیر خارجه دانمارک هم در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور ایران در مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه از آمادگی این کشور برای همکاری با ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و کمک به فرآیند سیاسی در سوریه خبر داد.

افزایش همکاری‌های تهران و کپنهاگ با رفع تحریم‌ها

وزیر خارجه دانمارک دیروز با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان هم دیدار کرد و دو‌طرف پس از این دیدار در نشست خبری مشترک، صحبت کردند.

به گزارش فارس، ظریف در این نشست خبری گفت: با رفع تحریم‌های ظالمانه که در روزهای آینده با اجرای برجام انجام می‌گیرد، آخرین موانع برای همکاری‌های تهران و کپنهاگ برداشته می‌شود. وزیر خارجه افزود: وزیر خارجه دانمارک را هیأت بسیار گسترده‌ای از نمایندگان بخش بانکی تا بخش‌های مختلف اقتصادی همراهی می‌کند و این نشان دهنده زمینه‌های متعددی است که ما می‌توانیم همکاری داشته باشیم. وزیر خارجه کشورمان با بیان این‌که می‌توانیم با رفت و آمد بیشتر زمینه فهم مشترک بیشتر را فراهم کنیم، یادآور شد: در حوزه‌های سیاسی نیز مبارزه با افراط، تروریسم و بحران‌های منطقه‌ای و کسانی که به آن دامن می‌زنند، موضوعاتی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. ظریف با اشاره به امضای یک یادداشت تفاهم بین بانک صادرات و واردات دانمارک و معاونت اقتصاد و دارایی ایران، ابراز امیدواری کرد این مناسبات ادامه یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها