بر اثر بارش برف و کولاک

آزادراه همدان - ساوه بسته شد

بارش برف و باران شدید که از روز پنجشنبه در برخی مناطق کشور از جمله استان‌های غربی و شمالی کشور آغاز شده، گرچه خوشحالی مردم و کشاورزان را در پی داشته، اما باعث مسدود شدن بسیاری از راه‌های روستایی شده و به بروز خساراتی در این استان‌ها نیز منجر شده است.
کد خبر: ۸۶۱۵۳۳

در همین زمینه حسین درویشی‌ معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، از امدادرسانی به ۲۱۰ نفر از هموطنان گرفتار در برف و کولاک خبر داد.

ابراهیم شهریاری، رئیس اداره راه و شهرسازی پاوه در استان کرمانشاه نیز گفت: بارش برف که از پنجشنبه شب در منطقه شروع شد و ارتفاع آن در پاوه به 15 سانتی‌متر و در ارتفاعات به 50 سانتی‌متر هم رسید، موجب بسته شدن راه ارتباطی 20 روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر شد.

علیرضا اوشال، رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود در آذربایجان شرقی نیز از بسته شدن راه ارتباطی 40 روستای این شهرستان به خاطر بارش برف و کولاک خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمامی مسیرهای اصلی ورودی و خروجی هشترود باز است، ولی به علت وجود کولاک در منطقه، دستگاه‌های راهداری به صورت مداوم در حال مسیرگشایی راه‌ها هستند.

بخشدار کوهسار سلماس در آذربایجان غربی نیز گفت: بارش سنگین برف موجب مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستای این بخش با مرکز شهرستان سلماس شده است. به گفته عارف خدرلو، ارتفاع برف در مناطق کوهستانی این بخش از 30 تا 75 سانتی‌متر متغیر بوده و تلاش برای بازگشایی راه‌های مسدود شده از سوی اکیپ‌های اداره راه و شهرسازی سلماس آغاز شده است.

همچنین تندبادی با سرعت 115 کیلومتر، بامداد روز گذشته برخی شهرهای مازندران از جمله تنکابن، عباس‌آباد، چالوس و نوشهر را درنوردید و موجب وارد آمدن خساراتی از جمله تخریب سقف برخی منازل، افتادن درختان و نابودی محصولات باغی نظیر پرتقال، نارنگی و کیوی شد.

از گیلان هم خبر می‌رسد که در پی بارش شدید باران و آبگرفتگی سطح معابر در شهر آستارا، بازار بزرگ ساحلی این شهر مرزی دچار آبگرفتگی شدید شده است.

حمید بهاروند، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی پلدختر در لرستان نیز از خسارت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی سیلاب به تاسیسات آبرسانی روستاهای این شهرستان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها