ارکستر سمفونیک تهران روایتی از آخرین روز زندگی حضرت عباس(ع) را که توسط پسر رسول خادم (قهرمان کشتی المپیک) ساخته شده بود، روی صحنه برد.
کد خبر: ۸۵۹۹۲۸

به گزارش ایسنا‌، چوب هدایت علی رهبری شامگاه پنجشنبه 5 آذر برای اجرای قطعه «علمدار» اثر پوریا خادم به‌حرکت درآمد. «علمدار» که با همراهی گروه کر اجرا شد، در واقع روایت تنهایی حضرت عباس(ع) بود که موسیقی با بسته‌شدن آب به روی لب تشنگان کربلا آغاز می‌شد و حرکت ایشان را به سوی نهر آب نشان می‌داد. در حین اجرای این قطعه، گروه کر همراهی موثری با ارکستر داشت و این قطعه در اوج به پایان رسید.

پوریا خادم پسر 16 ساله رسول خادم است که قطعه‌ای را درباره آخرین روز زندگی حضرت عباس(ع) نوشته و این درحالی است که رهبر ارکستر سمفونیک از او به عنوان قهرمان آهنگسازی یاد می‌کند.

این پسر 16 ساله پس از اجرای قطعه‌اش روی صحنه تالار وحدت آمد و علی رهبری درباره این هنرمند نوجوان گفت: اگر پوریا خادم در هر جای دیگر این دنیا زندگی می‌کرد، بیش از اینها تشویق می‌شد، درست است که پدر او قهرمان کشتی بوده، اما از نظر من این پسر 16ساله امروز قهرمان آهنگسازی است. او ادامه داد: این مایه افتخار است که یک پدر کشتی‌گیر پسرش را در راه موسیقی حمایت می‌کند. رسول خادم برای ایران افتخار آفرید و مدال طلا گرفت. امیدوارم این پسر هم در هنر خودش مدال طلا کسب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها