در دور و زمانه‌ای که اغلب آدم‌ها بین ناامیدی و «یک شبه ره صد ساله» رفتن سرگردانند، پیدا کردن آدمی که در زندگی اش اینطور پله به پله و با حوصله و تلاش پیش رفته باشد، کار دشواری است. صبر و حوصله، نخ تسبیح همه اتفاقات زندگی آقا مرتضی است.
کد خبر: ۸۵۹۰۰۵

از یادگرفتن رانندگی با ماشین پدر بگیرید تا یاد دادن رایگان به دیگران و نهایتا تاسیس آموزشگاه. پی قصه را بگیرید، سالها طول کشیده که درخت آموزش رانندگی در زندگی آقا مرتضی ثمر بدهد. بر خلاف آقا مرتضی اما این روزها کسی حوصله انتظار برای به بار نشستن درختش ندارد، همه می خواهند 24 ساعته به نتیجه برسند. برای همین هم هست که شاید بازار پر شده از کتاب‌هایی و جزوه هایی که رسیدن به همه چیز را در 24 ساعت آموزش می دهد. ثروتمندی در 24 ساعت، مدیریت در 24 ساعت، آموزش نکات فلان در 24 ساعت و ... . قبول کنید نسل امثال آقا مرتضی دارد منقرض می شود. دیگر کسی برای یادگرفتن یک مهارت و آموزش آن و راه انداختن کسب و کار و رسیدن به سوددهی، سال‌ها صبر نمی کند و این خیلی غم انگیز است.

از این گذشته قصه زندگی آقا مرتضی از کوچه پس کوچه های پیروزی آغاز می شود. خیابانی که هنوز هم آدم‌هایش خصوصیات خاص خودشان را دارند. یکی از این خصوصیات حتما مرام و معرفت است که در زندگی آقا مرتضی هم کم نیست. اینکه بی‌چشمداشت خیلی از بچه محل‌هایش را راننده کرده، کم حرفی نیست. قدیمی‌ترها شاید پول کمتری از ماها بدست می‌آوردند، اما درآمدهاشان بابرکت‌تر بود. این را همه تصدیق می کنند. دلیلش شاید همین روحیات امثال آقا مرتضی است – که تعدادشان این روزها معدود است- جست. نسل آقا مرتضی همان آدم هایی اند که اکسیر حیات را در دستگیری از دیگران می دانستند، نه زرنگ‌بازی‌های مرسوم این روزها...خدا قوت آقا مرتضی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها