نیروهای پلیس بلژیک در ادامه عملیات خود برای یافتن مظنونان حوادث پاریس 16 نفر را در مناطق مختلف این کشور دستگیر کردند.
کد خبر: ۸۵۸۹۱۰

به گزارش بی‌.بی.سی، اریک فان در سیپت، سخنگوی دادستانی بلژیک روز گذشته اعلام کرد طی 48 ساعت گذشته 19 برنامه جستجو در مناطق مختلف بروکسل انجام شد.

به گزارش منابع امنیتی، در جریان یک عملیات در منطقه مولن‌بیک در حومه بروکسل نیروهای پلیس دو بار به سمت یک خودرو شلیک کردند که بر اثر آن یک نفر مجروح و سپس دستگیر شد. همچنین پلیس سه برنامه جستجو در شهر صنعتی شارلروا انجام داد که در این منطقه فرودگاه بین‌المللی قرار دارد.

با وجود این اقدامات هنوز صلاح عبدالسلام، یکی از عاملان حوادث پاریس که گفته می‌شود به بروکسل آمده، دستگیر نشده است. همین وضعیت موجب شده هشدارهای امنیتی در پایتخت بلژیک همچنان در بالاترین سطح خود باشد. بنا به اعلام منابع امنیتی مدارس، دانشگا‌ه‌ها و مترو نیز همچنان به دلیل وجود تهدید انجام حملاتی مشابه حادثه پاریس، تعطیل خواهند بود. به دلیل ادامه این وضع، کانادا سفارتخانه خود را در بروکسل تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

در همین راستا رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند خیابان‌های بروکسل بسیار خلوت شده و نیروهای ارتش و پلیس همچنان در حال گشتزنی در شهر هستند. در هیچ‌کدام از برنامه‌های تحقیق و جستجو، سلاح یا ماده‌ منفجره‌ای پیدا نشده است. پلیس بلژیک از رسانه‌ها و مردم خواسته است تا پایان وضعیت اضطراری از انتشار تصاویر و اطلاعاتی که ممکن است به روند عملیات آسیب بزند و اطلاعات آن را لو بدهد، خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها