هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری شاید هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد موضوع استفاده از ایمیل شخصی‌اش برای ارسال ایمیل‌های کاری در زمان تصدی وزارت خارجه آمریکا تا این اندازه برای او دردسرساز شود. با شدت گرفتن انتقادات طی چند هفته گذشته و احتمال کاهش آرا، وی جمعه شب در مصاحبه‌ای 30 دقیقه‌ای با شبکه ان.بی.سی، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۳۲۶۹۱

کلینتون در پاسخ به پرسشی درباره این که می‌خواهد بابت این قضیه از مردم آمریکا عذرخواهی کند یا خیر، گفت اصلا قصد این کار را ندارد و افزود:‌ مطمئنم که این تصمیم من نیست. من بابت این قضیه متاسفم. مسئولیت این کار را به‌عهده می‌گیرم. من دو حساب کاربری در اینترنت دارم: یکی برای کارهای شخصی و دیگری برای ایمیل‌های مرتبط با کارم. اما تاکید می‌کنم که این ایمیل‌ها کاملا دارای مجوز بود.

مساله استفاده کلینتون از ایمیل خصوصی برای ارسال و دریافت ایمیل‌های محرمانه بر کاهش محبوبیت وی اثر گذاشته است؛ طوری که موسسه نظرسنجی گالوپ در نظرسنجی جدید خود که روز جمعه منتشر کرد، آورده است میزان محبوبیت وی از 51 درصد به 41 درصد کاهش داشته و این میزان نسبت به گذشته بسیار پایین است. اما وزیر امور خارجه سابق آمریکا که مدت‌ها این مساله را رد می‌کرد و آن را سوءتفاهمی بیش نمی‌دانست، خوشبینی خود را بابت نامزدی‌اش در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ابراز کرد و گفت: به اعتماد رای‌دهندگان کاملا اطمینان دارد.

وی در ادامه این مصاحبه گفت: مطمئنم در حال حاضر این کمپین بر اساس خواسته مردمی است که می‌دانند من به آنها واقعیت را گفته‌ام. مردم آمریکا می‌فهمند که باید به من اعتماد کنند چون مدافع آنها هستم و برای آنها کار می‌کنم. با وجود این براساس نظرسنجی‌های مختلف، هیلاری کلینتون همچنان شانس نخست دموکرات‌ها به حساب می‌آید. در جبهه جمهوریخواهان نامزدهای مطرحی همچون دونالد ترامپ، جب بوش و تد کروز در بیشتر برنامه‌های خود توافق هسته‌ای با ایران را به چالش می‌کشند.

بر همین اساس قرار است هفته آینده ترامپ و کروز نشستی در واشنگتن در مورد نقد این توافق‌نامه برگزار کنند.

کلینتون در مصاحبه با ان.بی.سی، توافق با ایران را گامی مثبت و اقدامی حیاتی دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها