منابع عالی‌رتبه در جنبش حماس اعلام کردند، اعضای شورای مرکزی این جنبش با پیشنهاد تونی بلر برای آتش‌بس طولانی‌مدت با اسرائیل موافقت کرده‌اند. این در حالی است که منابع ترکی نیز می‌گویند خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در سفر اخیر خود به این کشور موافقت این جنبش را با یک آتش‌بس طولانی‌مدت در غزه اعلام کرده است.
کد خبر: ۸۲۶۷۸۶

به گزارش ایسنا و به نقل از رادیو اسرائیل، گفته می‌شود اعضای جنبش حماس در نشست روز جمعه خود با پیشنهاد تونی بلر، فرستاده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه برای برقراری آتش‌بس طولانی در مقابل پایان محاصره غزه، گشایش گذرگاه‌ها و بازسازی این شهر و احداث گذرگاهی دریایی موافقت کرده‌اند. براساس گزارش رادیو اسرائیل، به موجب این توافق، تل‌آویو محاصره نوار غزه را به‌طور کامل پایان داده و به هزاران کارگر فلسطینی اجازه می‌دهد از غزه به اراضی اشغالی بروند. در مقابل دولت حماس نیز به توقف حفر تونل‌ها در مرزهای غزه با اراضی اشغالی و یک آتش‌بس هشت‌ساله متعهد خواهد شد.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: مشاور نخست‌وزیر ترکیه در سخنانی تائید کرد خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با مسئولان ترکیه‌ای درخصوص تلاش‌های صورت گرفته برای رسیدن به آتش‌بس با اسرائیل و بسته تعهدات جدید ترکیه در قبال نوار غزه صحبت کرده است. این روزنامه به نقل از منابعی در جنبش حماس اعلام کرد اعضای دفتر سیاسی این جنبش که در غزه حضور دارند با حضور اسماعیل هنیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درخصوص طرح‌های بلر بویژه موافقت اسرائیل با ایجاد گذرگاه آبی، پایان محاصره غزه، اجازه دادن به هزاران کارگر فلسطینی برای ورود به اسرائیل در ازای توقف تونل‌سازی حماس در مرزها، توقف شلیک موشک‌ها و آتش‌بسی به مدت تقریبا هشت سال صحبت کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها