با رضا پدیدار، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت

مدیران میانی، جلوی تولید تجهیزات نفتی داخلی ایستاده‌اند

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: در حاشیه نشست تجارت و سرمایه‌گذاری مشترک ایران و اتحادیه اروپا که هفته گذشته در وین برگزار شد، با نمایندگان حدود 30شرکت اروپایی برای حضور در صنعت نفت ایران مذاکره شد.
کد خبر: ۸۲۰۶۹۷

به گزارش شانا، امیرحسین زمانی‌نیا اظهار کرد: پس از توافق ایران و ١+٥ شرکت‌های اروپایی بسیار علاقه‌مند به حضور در صنعت نفت ایران هستند، اما ایران برای حضور اروپایی‌ها شرایطی را در نظر گرفته است.

وی با بیان این که صنعت نفت ایران نسبت به ١٢ سال گذشته تفاوت‌های زیادی دارد، درباره شرایط حضور شرکت‌های خارجی در ایران، افزود: استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی و انتقال فناوری، مهم‌ترین شرایط ایران برای حضور ‌شرکت‌های خارجی در صنعت نفت ایران است؛ ضمن این که این حضور باید منافع اقتصادی ایران را تضمین کند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به این که نشست مشترک ایران و اتحادیه اروپا در وین، نخستین نشست مشترک پس از هشت سال بود که در سطح بالایی در اروپا برگزار شد، درباره نگرانی سازندگان داخلی درباره نادیده گرفتن آنها در دوران پساتحریم با تاکید بر حمایت وزارت نفت از آنها، گفت: استفاده از توانمندی بخش خصوصی و سازندگان داخلی از جمله ملاحظات جدی وزارت نفت در همکاری با شرکت‌های بین‌المللی است.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به زمانبر بودن از سرگیری روابط با شرکت‌های خارجی، گفت: قراردادهای نفتی، یکشبه به نتیجه نمی‌رسند و برای امضای آنها باید ماه‌ها مذاکرات تخصصی و فنی انجام شود که هم اکنون در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کشور در حال بازگشت به وضعیت عادی بوده و طبیعی است که همه کشورها برای مذاکره سراغ ایران بیایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها