معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران، از ممنوعیت صید ماهی در سواحل جنوب خبر داد. علی‌اصغر مجاهدی با اشاره به این‌که طرح ممنوعیت عمومی صید ماهی در سواحل جنوب برای نخستین بار اعمال شده است، گفت: ممنوعیت صید فصلی از اقدامات معمول سازمان شیلات کشور است که هر سال برای حفظ ذخایر گونه‌های آبزی اجرا می‌کند، اما امسال برای اولین بار طرح ممنوعیت عمومی صید برای تمام آبزیان اجرا شده است.
کد خبر: ۸۱۷۱۶۱

وی افزود: در این طرح که به آن دریابست گفته می‌شود، صید انواع ماهی و آبزیان در سواحل بوشهر، خوزستان و صیدگاه بهره‌گان ممنوع می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: ایجاد فرصت برای احیا و بازسازی ذخایر آبزیان و اعمال دقیق مقررات برای صید مجاز و جلوگیری از صید غیرمجاز، از مهم‌ترین علل اجرای طرح دریابست است.

مجاهدی با بیان این‌که پیش از اجرای طرح ممنوعیت عمومی صید در آب‌های جنوب کشور، در فصول مختلف برای برخی گونه‌ها محدودیت و ممنوعیت صید اعلام می‌شد، ادامه داد: از آنجا که مدیریت و کنترل اجرای دقیق این طرح‌ها سخت و ناکارآمد بود، با موافقت اتحادیه‌ها و تشکل‌های صیادی طرح ممنوعیت عمومی صید تمام انواع آبزیان به منظور حفظ ذخایر آبزیان اجرا شده است.

این مقام مسئول افزود: از آنجا که صید میگو که گونه‌ای کف زی است، از اواسط مردادماه به مدت دو ماه انجام می‌شود، ضروری است برای حفظ جمعیت دیگر آبزیان و حتی خود میگو طرح ممنوعیت صید در این زمان اجرا شود که این اقدام از لحاظ اقتصادی به سود صیادان مجاز خواهد بود چرا که آبزیان صید شده به وزن اقتصادی می‌رسند. وی اضافه کرد: اجرای طرح دریابست و ممنوعیت عمومی صید، شرایط بهتری برای جلوگیری از فعالیت صیادان غیرمجاز ایجاد خواهد کرد و امکان صید از سبد صیادان مجاز را محدود می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها