علی سلیمانی در سریال پایتخت نقش روحانی را بازی می‌کند، او یکشنبه شب به این سریال آمد تا در نقش عاقد، مادر بائو را به عقد باباپنجعلی دربیاورد. این اولین‌بار بود که این بازیگر را در نقش روحانی می‌دیدیم. سلیمانی در کارنامه بازیگری خود نقش‌های قابل قبولی دارد که از میان آنها می‌توان به حضور او در سریال‌هایی مانند داستان یک شهر و وضعیت سفید اشاره کرد.
کد خبر: ۸۱۲۸۳۹

او در سریال معمای شاه که برای پخش از شبکه یک تولید می‌شود، نقش دکتر فاطمی را بازی می‌کند. سلیمانی نقش روحانی سریال پایتخت را قابل قبول بازی کرد. برگ برنده او در اجرای این نقش، طنازی بود که به این روحانی داد و او را شیرین و باورپذیر ارائه کرد. از بازی او کاملا مشخص بود که سلیمانی برای بازی در این نقش، مابه‌ازای بیرونی داشته و یک روحانی خاص را الگو قرار داده است.

روحانی‌ای که سلیمانی او را به نمایش گذاشت، مرد شیرین و دوست‌داشتنی بود که به فوتبال هم علاقه داشت و با لهجه شیرین آذری صحبت می‌کرد. سلیمانی خیلی خوب از پس این نقش برآمد و جای اعتراض یا احیانا دلخوری باقی نگذاشت.

البته با نگاهی به حضور بازیگران مختلف در نقش روحانیون فیلم‌ها و سریال‌های نمایشی می‌توان به این نتیجه رسید که روحانیون سعه‌صدر خوبی دارند و مدت‌‌هاست پذیرفته‌اند بازیگران مختلف نقش آنها را بازی کنند و نویسندگان و کارگردانان هم برای شخصیت روحانی، شوخی‌هایی را طراحی کنند. البته بعد از سال‌ها تجربه، سازندگان آثار نمایشی هم آن‌قدر تجربه کسب کرد‌ه‌اند که بدانند چگونه تصویری از این طیف به مردم ارائه کنند که هم ساحت روحانی بودن و جایگاه علمی و اجتماعی آنان حفظ شود و هم چهره‌ای باورپذیر و مردمی از آنها به تصویر کشیده شود.

هرچند رضا میرکریمی با ساخت فیلم زیرنور ماه در سال 79 اولین کارگردانی بود که با نمایش حوزه‌علمیه، چهره‌های مختلفی از روحانیون را به نمایش گذاشت. در دهه 80 و تاکنون بازیگران زیادی نقش روحانی را بازی کرده‌اند که از میان شاخص‌ترین آنها می‌توان به اکبر عبدی، محمدرضا فروتن، مهران رجبی، محمدرضا گلزار، محمدرضا شریفی‌نیا، حامد بهداد، فرهاد اصلانی، افشین هاشمی، رضا کیانیان، هدایت هاشمی، جواد عزتی، بهروز شعیبی، داریوش کاردان، فرهاد آئیش و هومن برق‌نورد اشاره کرد.

طاهره آشیانی

دبیر گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها