طرح استیضاح علی‌اصغر فانی که روز سه‌شنبه از سوی محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس اعلام وصول شد، دیروز از سوی محمدحسن ابوترابی‌فرد، دیگر نایب‌رئیس مجلس کان لم‌یکن اعلام شد.
کد خبر: ۸۰۶۸۴۰

به گزارش جام‌جم آنلاین، ابوترابی‌فرد که اداره جلسه دیروز مجلس را به عهده داشت در این زمینه اعلام کرد با توجه به آخرین اصلاحات آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح استیضاح وزیران باید ابتدا به کمیسیون تخصصی ارجاع شود.

وی در اصلاح اقدام باهنر که استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با 64 امضا اعلام وصول کرد، گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش ابتدا به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع می‌شود و در نهایت کمیسیون با نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر، جلساتی برگزار می‌‌کند و در صورتی که حداقل 10 نفر از نمایندگان بر استیضاح وزیر اصرار داشته باشند، موضوع به هیأت رئیسه اعلام خواهد شد.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد بعد از طی این روند، هیأت رئیسه مجلس در اولین جلسه علنی، استیضاح وزیر را از تریبون مجلس اعلام وصول می‌کند، لذا فعلاً اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش کان لم‌یکن است تا مراحل آیین‌نامه‌ای طی شود.

به دنبال اتفاق دیروز علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین با اشاره به تغییر آیین‌نامه مجلس در مورد نحوه اعلام وصول استیضاح گفت: به نظر می‌رسد این اقدام هیات رئیسه در باره نحوه وصول استیضاح، حکایت داستان این ستون به آن ستون است .

وی با بیان این‌که کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکنون جلسات زیادی میان وزیر آموزش و پرورش با نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح برگزار کرده است، گفت: البته یکشنبه آینده قرار است جلسه دیگری میان نمایندگان و وزیر در محل کمیسیون تلفیق گذاشته شود، اما بعید می‌دانم با این جلسه هم مشکلات حل شود.

عباس مقتدایی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز در این زمینه به جام‌جم آنلاین گفت: از آنجا که آیین‌نامه داخلی مجلس در مورد نحوه استیضاح وزرا در کمیسیون تدوین آیین‌نامه تغییر کرده، موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی نیست بلکه فقط روند پیگیری آن با تغییراتی رو‌به‌رو شده است.

وی با بیان این‌که روزهای آینده برای وزیر بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود، تاکید کرد: باتوجه به روند مذاکرات گذشته به نظر می‌رسد استیضاح به صحن علنی مجلس خواهد آمد ولی بهتر است به جای پیشگویی و پیشداوری با صبر مساله را دنبال کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها