باشگاه‌های تنیس لندن، میزبان بزرگ‌ترین تنیسورهای دنیا هستند

4 شگفت‌انگیز در ویمبلدون

نواک جوکوویچ با شکست در ر‌قابت‌های تنیس رولان گاروس، جام قهرمانی این تورنمنت یک میلیون و 800 هزار یورویی را به استانیسلاس واورینکا واگذار کرد.
کد خبر: ۸۰۶۰۸۸

واورینکای سوئیسی که با قهرمانی در فینال ر‌قابت‌های تنیس آزاد فرانسه به دومین پیروزی خود در مسابقات گرند اسلم دست یافت، بعد از این موفقیت بزرگ گفت: بهترین بازی زندگی‌ام را انجام دادم. باورکردنی نیست. بازی مقابل نواک یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای من بود. می‌دانم که او چقدر می‌خواست در این دور از مسابقات رولان گاروس قهرمان شود. در این دو هفته‌، فضا بسیار عجیب و غریب بود. می‌خواهم از همه تشکر کنم.

جوکوویچ هم که رافائل نادال و اندی ماری را برای رسیدن به فینال پشت سر گذاشته بود، در حالی که از این شکست شوکه شده بود، گفت: الان برایم آسان نیست که صحبت کنم، اما چیزهایی در زندگی هست که مهم‌تر‌ از پیروزی است. یکی از آنها احترام است. برای استن احترام زیادی قائلم و به او می‌گویم تو قهرمانی بزرگ با قلبی بزرگ هستی و شایسته این قهرمانی.جوکوویچ درباره احساس خود بعد از شکست در فینال هم گفت: بسیار ناراحت شدم. فکر می‌کنم فصل خوبی را در زمین خاک رس داشتم و در بازی‌های رولان گاروس بسیار خوب بودم. آمده بودم تا قهرمان شوم. واقعا این تصمیم را داشتم و سعی کردم تاکتیکی بازی کنم، اما استن راه‌ پیروزی را در این زمین مسابقه یافته بود. ورزش همین است و در این سطح چنین اتفاقاتی می‌افتد. باید شکست را قبول کرد.

واورینکا که سال گذشته در مسابقات تنیس آزاد استرالیا برای نخستین بار قهرمانی در یک گرند اسلم را جشن گرفت، با قهرمانی در فرانسه از رده نهم تنیسورهای دنیا پنج پله صعود کرد تا بعد از نواک جوکوویچ، روجر فدرر و اندی ماری در رده چهارم برترین تنیس‌بازان جهان قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها