رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بازدید از مراکز نظامی و صحبت با دانشمندان، جزو خطوط قرمزی است که تعیین شده و طبیعتا جزو تحفظاتی است که ما باید آن را حتی درصورت تصویب پروتکل در مجلس مستثنی کنیم.
کد خبر: ۸۰۱۷۳۸

به گزارش تسنیم، علاءالدین بروجردی افزود: از نظر ما مجلسی‌ها حتی اگر روزی پروتکل الحاقی در مجلس به بحث گذاشته شود، ما درباره آن تحفظاتی داریم که باید بین پرانتز گذاشته شود و از دید ما غیرقابل اجرا است؛ این بحثی است که به نظر من در زمان خودش قابل طرح است، ولی ما در مجلس چنین نظری داریم.

ظریف: مصاحبه با دانشمندان ارتباطی به اصل مذاکرات ندارد

وزیر امور خارجه با اشاره به موضوعی که در روزهای گذشته درباره زیاده‌خواهی غرب برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران مطرح شده است، اظهار کرد: موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای، ارتباطی به اصل مذاکرات ایران با گروه 1+5 ندارد و این یک مساله جنبی و فرعی است و حدود ده سال است کشور برای حل این ادعاها و بهانه‌ها اقداماتی کرده است.

به گزارش خانه ملت، محمدجواد ظریف ادامه داد: در این رابطه روش‌هایی برای رفع ابهامات اتخاذ و حتی در دولت سابق مصاحبه‌هایی با دانشمندان هسته‌ای کشورمان از سوی ماموران آژانس انجام شد. وی افزود: در آن دوران با افراد مختلف در ایران مصاحبه شد و حتی آنها از مراکز و اماکن مربوط بازدید کردند، اما هیچ ابهامی پیدا نشد که این موضوع نشان‌دهنده بهانه‌جویی غربی‌هاست. وزیر امور خارجه با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر موافقت ایران برای مصاحبه با تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان تصریح کرد: آنها هرچه می‌خواهند، بگویند؛ زیرا مقامات این کشورها در سال‌های گذشته انواع صحبت‌ها و مطالب را مطرح کردند، اما قطعا تیم مذاکره‌کننده نظر رهبر معظم انقلاب را در تمام موارد مذاکرات هسته‌ای عینا اطاعت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها