دور جدید گفت وگوهای کارشناسی فردا در وین آغاز می شود

برخی منابع: راه رسیدن به توافق جامع هسته ای سخت شده است

رئیس‌جمهور آمریکا که تاکنون برای قانع کردن مخالفان توافق هسته‌ای، راه‌های مختلفی را امتحان کرده است این بار پای آبرویش را وسط کشیده و به قول ایرانی‌ها سبیل گرو گذاشته تا شاید بتواند نگاه مخالفان این توافق را با خود همراه کند.
کد خبر: ۸۰۰۵۷۳

باراک اوباما در مصاحبه‌ای با نشریه آمریکایی آتلانتیک، انگیزه‌هایش را برای دستیابی به توافق هسته‌ای تشریح کرده و با دفاع از چنین توافقی، گفته است در این زمینه علاوه بر منافع ملی آمریکا، انگیزه‌های شخصی هم دارد.

اوباما به جفری گلدبرگ، روزنامه‌نگار آمریکایی گفته «نام من در توافق احتمالی که میان ایران و کشورهای 1+5 به دست خواهد آمد، ثبت خواهد شد. اگر خدا بخواهد ۲۰ سال دیگر هنوز زنده‌ خواهم بود و اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد این موضوع به اسم من تمام می‌شود.»

رئیس‌جمهور آمریکا که بتازگی با برخی سران عرب در کمپ دیوید دیدار داشت، تلاش کرده بار دیگر به آنها دلگرمی بدهد و در همین ارتباط گفته است اگر توافق هسته‌ای با ایران، به همین صورتی که اعلام شده، انجام شود، عربستان و کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس از آن نفع می‌برند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با ادامه فعالیت هسته‌ای ایران، آیا عربستان به شما قول داده سراغ برنامه هسته‌ای نرود؟ می‌گوید: هیچ نشانه‌ای از این که عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس قصد دارند دنبال برنامه هسته‌ای بروند، وجود ندارد. رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه بر تعهد آمریکا در حفظ امنیت کشورهای عربی منطقه تاکید کرد و گفت: کشورهای عربی بخوبی می‌دانند محافظتی که آمریکا برای آنها فراهم می‌کند، بسیار موثرتر از قدرت بازدارندگی است که آنها می‌توانند با دستیابی به سلاح هسته‌ای داشته باشند. باراک اوباما با اشاره به نشست برگزار شده در کمپ دیوید و گفت‌وگو با سران کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در باره ایران اظهار کرد که به آنها در مورد روش‌های مسدودسازی مسیرهای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، شیوه‌های‌راستی آزمایی و روند برداشته شدن تحریم‌ها تضمین داده است. به گفته اوباما، سران کشورهای عربی نیز در کمپ دیوید به این نتیجه رسیدند که امنیت آنها در صورت همکاری با واشنگتن بهتر حفظ می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها