مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل پس از سفری که به لبنان داشت، دیروز به سوریه رفت و در دمشق با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه درباره مبارزه با افراطی‌گرایی و تروریسم رایزنی کرد؛ این همان محوری بود که در گفت‌وگوهای علی‌اکبر ولایتی با مقامات لبنانی و سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح شده بود.
کد خبر: ۷۹۹۷۲۹

براساس اخبار منتشر شده، دبیرکل حزب‌الله لبنان در دیدار علی‌اکبر ولایتی، گزارشی از آخرین تحولات منطقه‌ای و موضوعات مرتبط با مبارزه با افراط‌گرایی و جریان‌های تکفیری و همچنین اقدامات جریان مقاومت ارائه و با اشاره به پیروزی‌های به‌دست آمده در قلمون و دیگر مناطق، از حمایت‌ها و تدابیر جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

ولایتی هم با ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک پیروزی‌های به‌دست آمده، وحدت جهان اسلام و کشورها و گروه‌هایی را که سابقه تشریک مساعی و همکاری در زمینه‌های مختلف داشته‌اند، برای مبارزه با جریان‌های افراطی و گروه‌های تکفیری بااهمیت دانست. وی تصریح کرد: گروه‌های تکفیری و افراطیون با حمایت‌های برخی کشورها و همچنین دولت‌های منطقه در تلاش هستند چهره‌ای خشن از اسلام ارائه کنند و حتی برای تجزیه برخی کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند. ولایتی که با دیگر مقامات لبنانی هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود، پس از بیروت از مرز زمینی به دمشق رفت و با رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

اسد: نمی‌توانند محور مقاومت را در هم بشکنند

ولایتی و اسد در این دیدار درباره مواضع و اقدامات برخی کشورها در ایجاد تفرقه و گسترش ظلم و جنایت در منطقه و موضوعات بین‌المللی رایزنی کردند.

رئیس‌جمهور سوریه با قدردانی از رهبر انقلاب، مسئولان و مردم ایران در حمایت از مقاومت مردم و دولت کشورش گفت: محور مقاومت در منطقه شکل گرفته و کسی نمی‌تواند آن را درهم بشکند و بی‌تردید به پیروزی خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: تاکنون حمایت عربستان، ترکیه و برخی دیگر از کشورها از تروریست‌های تکفیری نتوانسته مقاومت را از بین ببرد و ان‌شاءالله شاهد پیروزی‌های روزافزون خواهیم بود.

اسد اظهار کرد: البته بدون حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران این توفیقات امکان‌پذیر نبود و پیروزی در برابر تروریسم، برخی قدرت‌های منطقه، تفکرات تفرقه‌افکنانه و افراط‌گرایی، پیروزی ایران و سوریه است.

ولایتی هم عنوان کرد: تمام این بحران به دلیلی نقش تعیین‌کننده سوریه در محور مقاومت است و با وجود آن‌که تصور می‌کردند سوریه بیش از 3 تا 4 هفته دوام نخواهد یافت، امروز بیش از 4 سال است مقاومت کرده و روزبه‌روز بر قدرت آن افزوده می‌شود و توفیقات بیشتری را به‌دست می‌آورد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توهمات ایجاد شده در برخی کشور‌های منطقه و دیگر کشورهایی که در جهت تعلیم، تجهیز و اعزام گروه‌های تروریستی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: عواقب این اقدامات بی‌تردید دامن خود این کشورها را خواهد گرفت. توهمات و تصورات شوم آنان برای تسلط بر منطقه و ایجاد تفرقه و حتی تجزیه برخی کشورها هرگز تعبیر نخواهد شد.

ولایتی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه در کنار مقاومت دولت و مردم سوریه حضور خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها