دور جدید گفت وگوهای کارشناسی فردا در وین آغاز می شود

برخی منابع: راه رسیدن به توافق جامع هسته ای سخت شده است

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که راه‌حل فشار و تحریم را محکوم می‌کنیم و آن را غیرقابل قبول و بی‌نتیجه می‌دانیم، گفت: تاکنون پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات هسته‌ای بین دو طرف به وجود آمده و اگر اراده جدی در طرف مقابل وجود داشته باشد، می‌توانیم در زمان تعیین شده به توافق نهایی برسیم.
کد خبر: ۷۹۹۳۵۰

به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی که در دیدار وزیر خارجه مجارستان صحبت می‌کرد، افزود: ایران همان‌طور که ثابت کرده شفاف است و با اراده قوی در گفت‌وگو حاضر شده است، فعالیت ایران تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و فعالیت‌های هسته‌ای در مسیر صلح‌آمیز نیز ادامه خواهد یافت.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضل افراطی‌گری و خشونت در دنیای امروز تصریح کرد: برای مبارزه با تروریسم باید همه کشورها قانع شوند که تروریسم به نفع کسی نیست.

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه مهم خاورمیانه و تاثیر آن بر کل اروپا گفت: منافع مشترکی میان ایران و کل اروپا وجود دارد و معتقدیم بدون حضور ایران هیچ راه‌حل پایداری برای مشکلات خاورمیانه وجود ندارد.

وی با ابراز نگرانی از فعالیت‌های گروه تروریستی داعش افزود: بوداپست بر رایزنی‌های میان قومیت‌ها و مذاهب استقبال می‌کند و قدردان تلاش‌های رئیس‌جمهور ایران به دلیل تسهیل گفت‌وگوی بین ادیان است. سییارتو با اعلام استقبال از آتش‌بس در یمن گفت: ما هیچ‌گاه با زبان سلاح موافق نبوده‌ایم و خواستار راه‌حل صلح‌آمیز برای این منطقه هستیم.وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان با بیان این‌که باید به تمامیت ارضی و استقلال کشورها در خاورمیانه احترام گذاشت، افزود جان همه انسان‌ها با یکدیگر برابر است و معتقدیم مبارزه با تروریسم از مشترکات میان مسلمانان و مسیحیان است و باید گروه‌های تروریستی را متوقف کنیم.

پیتر سییارتو، سپس به تهیه پیش‌نویس 4 توافق‌نامه میان ایران و مجارستان که به توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منجر خواهد شد، اشاره کرد و گفت: 2000 دانشجوی ایرانی در مجارستان مشغول تحصیل هستند و بوداپست از افزایش این تعداد دانشجو حمایت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها