رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: با این‌که سال گذشته 2میلیون و 400 هزار نفر از خانوارهای پُردرآمد از دریافت یارانه انصراف دادند، اما این تعداد تکاپوی جبران کسری بودجه دولت را نمی‌دهد و لذا شمار بیشتری از این افراد از فهرست یارانه‌بگیران حذف می‌شوند.
کد خبر: ۷۹۸۴۰۰

این درحالی است که هفته گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور هم کسربودجه دولت برای ایفای تعهدات هدفمندی یارانه‌ها را غیرقابل تحمل خوانده و تصریح کرده بود که به فوریت باید برای رفع آن فکری کرد. لذا یک چنین همصدایی در دولت شاید نشان از این باشد که در آینده نزدیک حذف پردرآمدها از دریافت یارانه سرعت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر نوبخت، دیروز در نشست خبری در حاشیه همایش «تدبیر در توسعه چهارمحال و بختیاری» جمع خبرنگاران تصریح کرد: دولت برای پرداخت یارانه به مردم با کسری بودجه مواجه است.

وی افزود: درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ها و برداشت از خزانه روی هم 38 هزار و 300 میلیارد تومان است؛ درحالی که فقط باید 39هزار میلیارد تومان تا پایان امسال بین مردم یارانه توزیع شود. به عبارت دیگر در مجموع و تا پایان امسال باید 54هزار و 300میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها در بخش‌های مختلف هزینه شود که تفاوت این 2 مبلغ کسری بودجه دولت را نشان می‌دهد. وی اظهارکرد: این در حالی است که علاوه بر پرداخت یارانه‌ها، باید از کل درآمد دولت در بخش‌های بهداشت و درمان، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، کمک به بخش تولید، پرداخت مستمری بازنشستگان و افراد بی‌بضاعت هم هزینه کرد. نوبخت افزود: برای جبران کسری بودجه دولت باید خانواده‌های پُر درآمد از فهرست دریافت یارانه حذف شوند که این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد.

تدوین برنامه ششم توسعه تا پایان امسال

معاون رئیس‌جمهور همچنین از تدوین برنامه ششم توسعه کشورتا پایان امسال خبرداد.

نوبخت با بیان این که تنها راه حضور در رقابت‌های جهانی طی کردن مسیر توسعه است؛ افزود: این توسعه زمانی در کشور محقق می‌شود که بر اساس برنامه و به شکل متوازن در مناطق و استان‌ها اجرا شود. وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواسته دولتمردان است؛ اما باید توجه داشت که در کمتر از یک سال درآمد نفتی کشور از بشکه‌ای 108 دلار به 52دلار رسید. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: دولت براساس میزان اثر‌گذاری مذاکرات هسته‌ای بر برنامه ششم توسعه، 3 طرح اجرایی تدوین می‌کند. نوبخت افزود: این طرح‌ها شامل روال عادی و استمرار وضع موجود به نتیجه نرسیدن مذاکرات و توافق هسته‌ای تدوین می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها