حاشیه‌نگاری بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب

نیم روز در شبستان

در مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب غرفه های برتر معرفی شدند

عبور قطار نمایشگاه کتاب از ایستگاه بیست‌ و هشتم

ساعت 20 دیشب، درهای مصلای امام خمینی(ره) بسته شد و این به معنای پایان بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. رویدادی که بنابر اعلام مسئولان، بدون احتساب روز پایانی نمایشگاه تنها از طریق تراکنش‌های بانکی 66 میلیارد تومان فروش داشته است.
کد خبر: ۷۹۸۳۴۴

به گزارش جام‌جم، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دیروز آخرین روز خود را سپری کرد و ناشران و غرفه‌داران از صبح امروز می‌توانند برای خروج کتاب و دیگر ملزومات خود اقدام کنند. به این منظور هماهنگی‌های لازم برای ورود ماشین‌های حمل کتاب صورت گرفته است و تمام درهای مصلی برای حمل و نقل باز خواهد بود. ناشران باید امروز غرفه‌های خود را تحویل دهند و از فردا نیز تجهیزات نمایشگاه به تدریج جمع آوری می شود.

امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام و معاون اجرایی نمایشگاه اعلام کرد پرفروش ترین ناشران به ترتیب ناشران دانشگاهی، عمومی، بین‌الملل، کودک و نوجوان و آموزشی بوده‌اند.

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران درباره مهمانان خارجی این دوره از نمایشگاه هم گفت: من شخصا با مقامات حدود۳۰ کشور مختلف دیدار داشتم و خوشحالم که اعلام کنم از این میان حدود ۱۰ کشور از جمله تاجیکستان، گرجستان، چین و لهستان برای حضور به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال‌های آتی اعلام آمادگی کرده‌اند.

عصر روز گذشته در آیین اختتامیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و جمعی از اهالی کتاب و صنعت نشر برگزار شد، غرفه‌های برتر معرفی شدند.

در این مراسم انتشارات «فاتحان» و «شرکت تعاونی ناشران گیلان» در حوزه ناشران داخلی در بخش بزرگسال، «انتشارات دیباگران تهران» در حوزه ناشران دانشگاهی و انتشارات «خوش‌خوان» در حوزه ناشران آموزشی به عنوان غرفه‌های برتر نمایشگاه کتاب امسال معرفی شدند.

در حوزه کودک و نوجوان نیز انتشارات «خانه ادبیات» و «جمال»، در حوزه ناشران الکترونیک «فروشگاه الکترونیکی طاقچه» و در حوزه ناشران بین‌الملل نیز انتشارات «آوند دانش» و «انتشارات ویژه نشر» به عنوان غرفه‌های برتر نمایشگاه کتاب امسال شناخته شدند.

«انتشارات پیام مشرق» نیز به عنوان غرفه برتر حجاب، توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر مستقر در نمایشگاه کتاب امسال انتخاب و معرفی شد.

همچنین بخشی از این آیین به تجلیل از وزیر اطلاع‌رسانی کشور عمان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب امسال اختصاص یافت. بدربن یحیی الراشدی، مدیرکل حوزه وزارت اطلاع‌رسانی کشور عمان نیز به دلیل فعالیت‌های ویژه در نمایشگاه کتاب تهران تجلیل شد.

به این ترتیب و با برگزاری آیین پایانی، آخرین برگ بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ورق خورد. حال باید منتظر ماند تا سال دیگر، اردیبهشتی دیگر و نمایشگاه کتابی دیگر...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها