رئیس کمیته عالی انقلاب یمن:

عربستان آتش بس را نقض کرد

از ساعت 20 روز سه‌شنبه به وقت محلی آتش‌بس عربستان سعودی شروع شد؛آتش بسی که با وجود ادامه درگیری‌ها شکننده به نظر می‌رسد و به‌دلیل کوتاه بودن مدت زمان آن هرگز تامین‌کننده نیازهای مردم یمن بخصوص در زمینه امداد رسانی دراین فاصله کوتاه نیست. در این میان گزارش‌های رسیده از یمن حاکی است صبح روز گذشته نیز مانند روزهای پیشین جنگنده‌های متجاوز عربستان چندین منطقه مسکونی شهر صنعا را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۷۹۷۴۵۴

به گزارش ایرنا، هواپیماهای متجاوز عربستان روز گذشته در 12 نوبت اردوگاه الصیانه در منطقه الحصبه شمال صنعا و منطقه صوفان و منطقه الصباحه در غرب صنعا را بمباران کردند. بر اثر این جنایت عربستان، ده‌ها نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند که آمار دقیق آنها هنوز اعلام نشده است.

همچنین بر اثر تجاوز هوایی عربستان به صنعا ده‌ها خانواده در روزهای اخیر با ترک منازل خود آواره شدند. گفته می‌شود جنگنده‌های متجاوز عربستانی در روزهای گذشته دانشگاه ایمان در منطقه قهال عمران را با خاک یکسان کرده‌اند.

مردم یمن روز گذشته در انتظار برقراری آتش‌بس بخصوص پس از موافقت انصارالله و حزب کنگره مردمی با آن بودند. عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه بجز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده‌ای را علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به راه انداخته است. در این حملات تاکنون هزاران نفر کشته و مجروح شده‌اند.

در واکنش به حملات سعودی‌ها، روز گذشته نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن به حالت آماده‌باش کامل درآمدند. ارتش یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد همه واحدهای نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی یمن برای پاسخ به تجاوز عربستان با استفاده از همه ابزار‌ها آماده هستند و همه مناطق و شهرهای عربستان بجز مکه و مدینه را هدف قرار خواهند داد.

در این بیانیه آمده است که در صورت تکرار گلوله‌باران اراضی یمن و مناطق مرزی در استان‌های صعده، حجه و مناطق نوار مرزی یمن با عربستان، نیروهای یمن وارد عربستان شده و با آنها مقابله می‌کنند.

انصارالله یمن نیز با صدور اطلاعیه‌ای روز گذشته اعلام کرد پس از درگیری شدید صبح دیروز میان انصارالله و تروریست‌های القاعده و نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، انصار الله توانست کنترل شهر عسیلان را به دست بگیرد. در این درگیری‌ها که همچنان ادامه دارد شمار زیادی از تروریست‌های القاعده و نیروهای هادی کشته یا به اسارت انصارالله درآمدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها