در بحبوحه تجاوزات گسترده جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن، نیروهای انقلابی جنبش انصارالله یک فروند جنگنده اف ـ16 مغربی تحت فرمان این ائتلاف را سرنگون کرده‌اند.
کد خبر: ۷۹۷۰۴۵

به گزارش جام‌جم آنلاین، بعد از انتشار اخباری درباره مفقود شدن یک فروند جنگنده اف ـ16 مغربی که در تجاوز به یمن مشارکت کرده بود، شبکه فرانس 24 در خبری گفت خبرنگار اعزامی این شبکه به یمن می‌گوید حوثی‌های یمن (گروه شاخص در جنبش انصارالله متشکل از کمیته‌های مردمی یمن) سرنگونی این جنگنده را اعلام کرده است. ارتش کشور مغرب پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، یکی از جنگنده‌های اف ـ 16 این کشور که در جنگ علیه یمن به رهبری عربستان سعودی مشارکت داشت روز یکشنبه مفقود شد و بعد از محو آن از روی رادارها، هنوز هیچ نشانی از این جنگنده قابل رصد نیست.

به گزارش رویترز، پادشاهی مغرب که با چند فروند جنگنده مستقر در امارات متحده عربی در عملیات رژیم سعودی علیه یمن مشارکت دارد، در این بیانیه که از خبرگزاری رسمی مغرب منتشر شد، افزود: این هواپیمای جنگنده در ساعت 6 به وقت محلی در آسمان یمن گم شد. یک خلبان دیگر که در یگان پروازی همراه جنگنده مفقود شده بود، گفته است نمی‌داند کجا و چگونه جنگنده همرزم او از دیدش پنهان شده است. سقوط این هواپیمای جنگنده در حالی رخ می‌دهد که اخبار غیررسمی از تجهیز نیروهای مسلح مردمی یمن به پدافند جدید ضدهوایی خبر می‌دهند.

در همین حال، ضیف الشامی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله ضمن تائید این خبر اعلام کرد: این جنگنده مراکشی پیش از آن‌که پدافند هوایی آن را هدف قرار دهد و سرنگون کند، در حال انجام عملیات نظامی علیه یمن بود. این عضو دفتر سیاسی انصارالله درباره سرنوشت خلبان و لاشه هواپیما گفت: لاشه این جنگنده هم‌اکنون در اختیار ماست، اما اطلاعی از سرنوشت خلبان آن نداریم.

این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف در ادامه حملات خود استان‌های حجه، صعده، تعز و مارب یمن را هدف حملات هوایی قرار دادند. در همین حال جنبش مردمی انصارالله گفت در پاسخ به تجاوز عربستان که در آن بیش از 150 توپ به 2 استان حجه و صعده در یمن شلیک شد، شهرهای مرزی جزان و نجران را هدف راکت و گلوله‌باران قرار داده است.

این حملات در حالی همچنان ادامه دارد که عربستان چند روز قبل اعلام کرد از امروز (سه‌شنبه) به مدت 5 روز در یمن آتش‌بس اجرا می‌کند، البته گروهی متشکل از 17 نهاد کمک‌رسان بین‌المللی یکشنبه شب اعلام کردند این آتش‌بس 5 روزه برای رساندن کمک به مردم یمن که بیش از 6 هفته است هدف حملات عربستان و همپیمانانش قرار دارند، کافی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها