جنگنده‌های متجاوز عربستان مناطق مسکونی روستاهای مخلاف بنی‌اسعد، قرن عره، حمل، الجمعه، رکف، الخربه و المجاهشه و مواضعی در کوه الشرق بانس در یمن را بمباران کردند که در جریان آنها شمار زیادی غیرنظامی کشته یا زخمی شدند.
کد خبر: ۷۹۶۶۵۶

به گزارش پایگاه خبری یمنی الخبر، جنگنده‌های متجاوز عربستان همچنین منطقه جبل حدید را در 12 نوبت و کاخ ریاست جمهوری در عدن و مناطق المعلا و التواهی در جنوب یمن را بمباران کردند. هواپیماهای متجاوز عربستان لشگر 15 پیاده انصارالله را در منطقه زنگبار شهر ابین هدف قرار دادند. حمله هوایی عربستان به استان شبوه یمن به کشته شدن 12 نفر از اهالی این استان منجر شد. این درحالی است که برخی منابع یمنی گفتند قبایل یمنی کنترل مراکز نظامی «بکیل المیر» و «همدان» عربستان را به دست گرفتند.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، وزارت حقوق بشر یمن نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اظهارات فرماندهان ارتش متجاوز عربستان مبنی بر راه انداختن نسل‌کشی در یمن و بخصوص استان صعده، از سازمان‌های بین‌المللی و در راس آنها سازمان ملل خواست وظیفه خود را برای متوقف کردن نسل‌کشی که عربستان و آمریکا راه انداخته‌اند، انجام دهند. به دنبال حملات هوایی چند روز گذشته عربستان سعودی به صنعا، سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی نسبت به ادامه این بمباران‌ها، چنین اعمالی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی دانست.

این درحالی است که عربستان سعودی می‌گوید از روز سه‌شنبه به مدت 5 روز آتش‌بس برقرار خواهد کرد. این آتش‌بس با موافقت ضمنی حوثی‌ها نیز مواجه شده است. به گزارش پایگاه خبری یمن پرس، صالح الصماد، رئیس شورای سیاسی جنبش انصارالله در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت، جنبش انصارالله با هر درخواست یا گام مثبت و تلاش برای برداشتن محاصره مردم یمن و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن موافق است. حوثی‌ها درعین حال می‌گویند مدت 5 روز برای آتش‌بس کافی نیست و با توجه به تخریب زیرساخت‌ها در یمن امکان کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان در این فاصله وجود ندارد.

در یک تحول دیگر شبکه خبری العربیه الجدید گزارش داد منابع یمنی حاضر در ریاض فاش کردند عربستان طرحی را برای مذاکرات آتی پیرامون یمن که قرار است 16 و 17 ماه جاری میلادی در ریاض برگزار شود، آماده کرده و قصد دارد این طرح را که از آن به عنوان نقشه راه آینده یمن یاد می‌کند، به یمنی‌ها تحمیل کند.بنا به گفته این منابع، نقشه راه پیشنهادی ریاض شامل سه مرحله یعنی پایان دادن به انقلاب حوثی‌ها، بازگشت دولت در تبعید یمن و بازسازی این کشور و در نهایت تکمیل مرحله انتقالی و بازنگری در ساختار دولت است. آخرین خبر مربوط به یمن این‌که ایرنا به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد نخستین گروه از نظامیان مالزیایی برای مشارکت در تجاوز به یمن وارد عربستان شدند. به گفته این منبع، مالزی بتازگی پس از سنگال به ائتلاف سعودی پیوسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها