توضیحات قابل توجه یک مدیر نفتی

بابک زنجانی دوم پیدا شد؟

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت درباره محموله‌های نفتی بابک زنجانی گفت: محموله‌های نفت خام و میعانات گازی را پس گرفته‌ایم که محموله‌های نفت خام به طور کامل به فروش رسیده و نیمی از میعانات گازی را نیز به فروش رساندیم.
کد خبر: ۷۹۶۳۴۲

به گزارش ایسنا، سید محسن قمصری در جمع خبرنگاران افزود: اما محموله‌های نفت کوره توسط بابک زنجانی به فروش رسیده است.

وی درباره این‌که ارزش دلاری محموله‌های نفتی پس گرفته شده از بابک زنجانی چقدر بوده و آیا این میزان بخشی از بدهی وی را پوشش می‌دهد؟ تصریح کرد: اکنون اطلاع دقیقی از ارزش محموله‌های فروخته شده وحجم آنها در اختیار ندارم، اما بدهی وی به نفت بابت نفت کوره و سایر مراوداتی است که در گذشته داشته است.

این مقام نفتی در پاسخ به این‌که آیا درست است که گفته می‌شود نیکو در پرونده بابک زنجانی نقش دارد و پول نفت را دریافت کرده است، اظهار کرد: ظاهرا فروش از طریق نیکو بوده و نقشی به آن صورت نداشته است، اما پول به حساب نیکو واریز نشده و اگر واریز شده بود گفته می‌شد زیرا نیکو میلیاردها دلار برای ما فاینانس کرده است.

قمصری درباره صادرات گاز به اروپا و اظهارات وزیر نفت مبنی براین که اروپایی‌ها به دنبال ارزان خریدن هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که قیمت گاز اکنون افت کرده است صادرات گاز به اروپا اقتصادی نیست.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت در پاسخ به این‌که قیمت مناسب برای نفت در حال حاضر چقدر است، گفت: قیمت مناسب، قیمتی است که پالایشگران راضی باشند، اکنون پالایشگران از قیمت فعلی ناراضی هستند قیمت 70 تا 80 دلار آنها را راضی می‌کند. وی در باره پیش‌بینی قیمت نفت طی شش ماه آینده نیز تصریح کرد: با توجه به این‌که بازار در حال مدیریت شدن است و عوامل بازار اثری روی بازار ندارد، پیش‌بینی سخت است. اما فکر می‌کنم که در سال 2015 قیمت‌ها به بیش از 70 دلار نرسد.

این مقام نفتی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌کنیم قیمت نفت در نیمه ٢٠١٥ حدود ٧٠ دلار باشد، تصریح کرد: متوسط فروش نفت ایران به طور سنتی، کمی بیش از یک میلیون بشکه است. وی از تسویه بدهی اسپانیا و شرکت توتال به ایران خبر داد و گفت: بدهی یونان، ایتالیا و شرکت چند ملیتی شل به ایران در مجموع ٤ میلیارد دلار است که هنوز تسویه نشده است.

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت افزود: با خریداران اروپایی و غربی نفت ایران ارتباطمان قطع نشده و با آنها در حال مذاکره هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها