جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این‌که 288 هزار نفر برای بهره‌مندی از جریمه ریالی (خرید سربازی) ثبت‌نام کردند، اعلام کرد: از امروز (پانزدهم اردیبهشت‌ماه) پروسه ارسال پیامک به متقاضیان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۹۴۶۳۶

به گزارش ایسنا، ابراهیم کریمی افزود: پیامک‌هایی که از طریق سامانه 1100 به متقاضیان ارسال می‌شود، نحوه پذیرش درخواستشان اطلاع داده می‌شود. به طور مثال به متقاضی گفته می‌شود که آیا درخواستش در بررسی‌ها مورد قبول واقع شده یا خیر.

وی ادامه داد: اگر درخواست اشخاص مورد قبول واقع نشود، متقاضی می‌تواند با مراجعه به پلیس+10 چرایی پذیرفته نشدن درخواستش را بررسی کند و دفاتر پلیس +10 موظف هستند دلایل آن را به متقاضی توضیح دهند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مشمولانی که درخواستشان پذیرفته شده، خاطرنشان کرد: این دسته از مشمولان تا یک هفته پس از دریافت پیامک فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 نسبت به تعیین تکلیف خود اقدام کنند و پس از آن نیز ظرف 10 روز باید به شعب عامل بانک سراسر کشور نسبت به واریز وجه اقدام کنند، در غیر این‌صورت به منزله انصراف محسوب شده و با آنان مانند دیگر مشمولان غایب و فراری برخورد خواهد شد. وی درباره این‌که در صورت قطع شدن تلفن همراه یا مسدود شدن آن به هر دلیل، چطور می‌توان از ارسال پیامک باخبر شد، توضیح داد: این موضوع را نیز مدنظر قرار خواهیم داد و طی چند روز آینده در سایت سازمان سامانه‌ای در نظر خواهیم گرفت.

شرایط ویژه برای سربازان فوق‌لیسانس و بالاتر

معاون نیروی انسانی ناجا با بیان این‌که در مجموعه نیروی انتظامی سربازان با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر مانند نیروی کادر هستند، گفت: با این دسته از سربازان مانند پرسنل رسمی نیروی انتظامی برخورد شده و آنها وظایفی مانند نیروی کادر را انجام می‌دهند و البته حقوق این دسته از سربازان از حقوق نیروهای کادر کمتر است.

به گزارش ایسنا، محمدتقی عصار افزود: در نیروی انتظامی سالانه از بیش از 3000 سرباز به عنوان سرباز ساعی قدردانی شده و به بخشی از این سربازان کسری خدمت یک ماهه اعطا می‌شود.

وی ادامه داد:‌ ما همچنین برای سربازان شهید و جانبازمان نیز همان تسهیلاتی را که برای پرسنل کادر تصویب شده در نظر گرفته‌ایم و خانواده سربازان شهید و جانباز ما مستمری دریافت می‌کنند.

معاون نیروی انسانی ناجا درباره طول مدت سربازی بیان کرد: با تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح و با توجه به استقبالی که صورت گرفت، طول مدت سربازی 21 ماه است که این مدت در مناطق عملیاتی غیردرگیر 19 ماه و مناطق عملیاتی درگیر 18 ماه است.

عصار با اشاره به برگزاری هفتمین مرحله از جشنواره جوان سرباز اظهار کرد: این مرحله از جشنواره به میزبانی نیروی انتظامی برگزار شده و در آن سربازانی از ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، وزارت دفاع و نیروی انتظامی شرکت کرده‌اند.

وی سربازان را فداکارترین قشر در نیروهای مسلح دانست و ادامه داد: اکثر شهدا و جانبازان ما در نیروی انتظامی را سربازان شامل می‌شوند و ما این جشنواره‌ها را با هدف تکریم از سربازان و زحمات آنان برگزار کرده‌ایم.

معاون نیروی انسانی ناجا با اشاره به این‌که بیش از 15 هزار سرباز نیروی انتظامی از استان‌های سراسر کشور در این جشنواره شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: سربازانی نیز از دیگر نیروها در جشنواره حضور دارند.

وی گفت : 10 شاخص برای ارزیابی سربازان در نظر گرفته شده که عبارتند از؛ سرباز دفاع، امنیت و اقتدار، سرباز ایثارگری و فداکاری، سرباز وظیفه‌شناسی و اقدام برجسته، سرباز امور فرهنگی و هنری و تبلیغاتی، سرباز دینداری و بصیرت، سرباز خلاقیت و فناوری، سرباز ورزش و تربیت‌بدنی، سرباز نظم و امنیت اجتماعی، سرباز سازندگی و تفکر بسیجی، سرباز مسئولیت‌پذیری و خانواده.

معاون نیروی انسانی ناجا از اجرای آمایش طرح سرزمینی سربازان در نیروی انتظامی خبر داد و بیان کرد: این طرح هم‌اکنون به مرحله اجرا در آمده و براساس آن تمامی سربازان شاغل در نیروی انتظامی حداکثر تا شعاع 300 کیلومتری محل سکونت خودشان به کار گرفته خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها