روحانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا:

شعار مرگ بر آمریکا علیه مردم آمریکا نیست

حسن روحانی رئیس‌جمهور در پاسخ به برخی منتقدان بیانیه لوزان گفت: فکت شیت را ما زودتر از آمریکا و بقیه منتشر کردیم، اما نمی‌دانم چرا برخی حافظه‌شان ضعیف شده است.
کد خبر: ۷۹۳۸۰۹

وی روز پنجشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در شیراز افزود: فکت شیت ما را رسانه‌های خارجی هم منتشر کردند؛ ما اعلام کردیم و روشنگری کردیم، ولی برخی شبهه ایجاد کردند. او با بیان این‌که همه خبرگزاری‌های معروف ایران فکت‌شیت ایران را قبل از انتشار بیانیه لوزان منتشر کردند، یادآور شد: نظراتمان را به صراحت گفتیم و اعلام کردیم.

روحانی در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح دستاوردهای اقتصادی دولت پرداخت و تصریح کرد: قیمت نفت نصف شده و در شرایط تحریم، دولت کارهای بزرگی کرده که از رکود خارج شدیم، تورم مهار شده است، ولی رفع مشکلات مردم زمان بیشتر و سرمایه بیشتر می‌خواهد. وی همچنین درباره تأکید رهبر انقلاب بر استفاده از تولید داخلی، اظهار کرد: اعتقاد دولت بر این است که نباید در ارتباط با آنچه که می‌توانیم در داخل تولید کنیم دست ما به خارج کشور دراز باشد. از این رو، استفاده از محصولات داخلی ضروری و لازم است و این ماموریت فراروی همه دستگاه‌هاست.

«ما می‌توانیم»، پیام تخت‌جمشید برای امروز

او همچنین هنگام بازدید از مجموعه تخت‌جمشید گفت که پیام این اثر باستانی «ما می‌توانیم» است. به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور اظهار کرد: این آثار تاریخی می‌خواهد به ما بگوید این ملت، ملت بزرگی است که هرکار بزرگی را می تواند بخوبی انجام دهد.

وی افزود: پیام این آثار و نماد به ملت ایران، پیام باور است و همه اینها نشان می‌دهد علم و فناوری و هنر از هزاران سال پیش در این سرزمین وجود داشته است. او ادامه داد: ملتی که ازچند هزار سال پیش دارای این قدرت فکری، طراحی و دارای این همه فناوری سطح بالا بوده، امروز هم می‌تواند براحتی از همه مشکلات عبور کند. روحانی بیان کرد: ما افتخار می‌کنیم به ملیت ایرانی به فرهنگ اسلام و امروز هویت ما باید هویت اسلامی و ایرانی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها