عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای:

اجرای تعهدات پیش از لغو تحریم‌ها ؛ خطای راهبردی است

رئیس‌جمهور با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: در آینده‌ای نه‌چندان دور با حمایت مردم و رهبری در همان شورای امنیت قطعنامه‌ها را ملغا خواهیم کرد.
کد خبر: ۷۹۳۲۸۳

به گزارش ایرنا، حسن روحانی که به استان فارس سفر کرده است دیروز در اجتماع مردم شیراز در صحن مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: من از شیراز به تیم هسته‌ای در نیویورک پیام می‌فرستم که به احساسات مردم و عشایر غیور فارس نگاه کنید و ببینید مردم به مذاکره‌کنندگان و سیاستمداران خود عشق می‌ورزند و به خادمان این ملت احترام می‌گذارند.

روحانی افزود: امروز تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، در دل دنیای غرب از حقوق شما ملت بزرگ دفاع می‌کند و با قدرت و منطق و با استدلال حقوقی، به حول و قوه‌الهی ان‌شاءالله همه قطعنامه‌های نا بحق شورای امنیت سازمان ملل را لغو خواهیم کرد. رئیس‌جمهور متذکر شد: هنر این نیست که در گوشه‌ای پشت تریبون شعار بدهیم، بلکه هنر این است که در همان سازمان ملل قطعنامه‌ها را لغو کنیم. روحانی ادامه داد: اگر امروز با 1+5 مذاکره می‌کنیم، می‌خواهیم به دنیا بگوییم، ایران اهل استدلال و منطق است و از سانتریفیوژ مهم‌تر، قدرت تیم مذاکره‌کننده ایرانی است و به دانشمندان هسته‌ای و سیاستمداران ایرانی همچنان افتخار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: عیاران سخن سعدی و حافظ در قرون میانی، در این سرزمین، رنسانس بزرگ فکری و معنوی به وجود آوردند و سعدی و حافظ نه تنها پاسدار فرهنگ و ادب، بلکه درس زندگی و راه سیاست داخلی و خارجی را به ما آموختند.

به گفته رئیس‌جمهور، حافظ شیرین سخن که گفت «آسایش دوگیتی تفسیر این دوحرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا»، خط سیاست داخلی و خارجی ما را ترسیم کرد. روحانی بیان کرد: با دوستان مروت، خطی است در داخل این سرزمین و همان همدلی و همزبانی و امسال سال وحدت و برادری و دوستی و محبت و انسجام ملی است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: اگر امروز دنیا همین خط و بیان حافظ را به عنوان تیتر سیاست خارجی قرار داده بود که با دوستان مروت با دشمنان مدارا، امروز دیگر افراطی‌گری را در منطقه مشاهده نمی‌کردیم، دیگر بمباران ناجوانمردانه بر سر مردم بی‌گناه را مشاهده نمی‌کردیم.

وی بیان کرد: برای باز کردن درهای کشور و صادرات محصولات ایرانی به جهان و رونق اقتصادی در کشور، قبل از آن که تحریم لغو شود، دولت تدبیر و امید توانست هم تورم را مهار کند و هم رشد تولید را آغاز کند و اگر تحریم لغو شده بود و بعد تورم را شکسته بودیم می‌گفتند دولت چشمش به بیرون است. رئیس‌جمهور اظهار کرد: درس اعتدال و سیاست خارجی را از حافظ آموختیم و درس محبت و همدلی را از سعدی آموختیم که گفت بنی‌آدم اعضای یکدیگرند و ما همان راه را ادامه می‌دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها