سعید بومدوحه، معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیق سریع در مورد کشته شدن صدها غیرنظامی در یمن از جمله ده‌ها کودک و زخمی شدن هزاران نفر در حملات وحشیانه انجام گرفته علیه این کشور توسط رژیم سعودی شد.
کد خبر: ۷۹۲۸۰۲

به گزارش ایرنا، بومدوحه گفت: حملات هوایی انجام گرفته توسط عربستان و هم‌پیمانانش به مدت یک ماه بسیاری از مناطق یمن را به مناطق خطرناک برای غیرنظامیان تبدیل کرده است.

وی افزود: میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند تا در یک ترس وحشتناک زندگی کنند. آنها بیم آن دارند که در خانه‌هایشان کشته شوند. بسیاری از آنان احساس می‌کنند چاره‌ای ندارند جز این‌که روستاهای ویران شده خود را ترک کنند تا با آینده نامعلومی مواجه شوند. عربستان سعودی از تاریخ 26 مارس(6 فروردین)، تجاوز گسترده به خاک یمن را با حمله هوایی به این کشور آغاز کرد.

این در حالی است که جمال بن عمر، فرستاده سابق سازمان ملل متحد به یمن آخرین گزارش خود را تقدیم شورای امنیت کرده و در آن دیدگاه‌های خود را پیرامون وضعیت این کشور بیان کرده است.

فرستاده سابق سازمان ملل به یمن تاکید کرد، تحریم تسلیحاتی جدید یمن باعث جلوگیری از رسیدن کمک‌های انسانی به این کشور فقیر می‌شود.

بن عمر در این نشست تاکید کرد که گروه‌های یمنی پیش از آغاز حملات هوایی عربستان و متحدانش به یمن درآستانه رسیدن به توافق سیاسی بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها