سردار سلامی در همایش امنیت پایدار:

آمریکایی‌ها بدترین دشمن ما هستند

سردار سلامی در گفت‌وگو با برنامه «نگاه یک»:

جواب درخواست بازدید از مراکز نظامی را با «سُرب داغ» می‌دهیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه‌شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما با بیان این‌که جواب درخواست بازدید از مراکز نظامی را با «سُرب داغ» می‌دهیم، گفت: اجازه نمی‌دهیم حریم امنیت ملی ایران مخدوش شود و نمی‌گذاریم از پادگان‌های نظامی ایران که جزو ارزش‌های ملت‌مان است، بازرسی صورت گیرد.
کد خبر: ۷۸۹۶۷۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار حسین سلامی درخصوص بحث اجازه بازرسی غرب از اماکن نظامی ایران که در فکت شیت آمریکایی بیانیه سوئیس آمده است، گفت: اهمیت این موضوع آن‌قدر بالاست که ما حتی اجازه تفکر درخصوص بازرسی از عادی‌ترین اماکن نظامی را به کسی نمی‌دهیم. برخی از ارزش‌ها جزو ذاتی یک ملت است و این موضوع از همین ارزش‌هاست. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم حریم امنیت ملی‌مان به‌دست دشمنان مخدوش شود. وی با بیان اهمیت پادگان نظامی برای یک ملت، گفت: اجازه دادن به نیروی بیگانه برای بازدید از پادگان‌های نظامی مانند اشغال سرزمین است چرا که همه رازهای دفاعی ما در این مکان‌هاست.

سردار سرتیپ حسین سلامی با تحقیرآمیز خواندن بحث بازدید از اماکن نظامی گفت: من مطمئنم که مردان عرصه دیپلماتیک ما دارای غیرت،‌ شجاعت و ایمان هستند و اگر دشمن در این خصوص صحبت کند، سیلی محکمی بر این ادعای آنان خواهند زد. وی خاطرنشان کرد: بی‌اعتمادی ما نسبت به دشمن انتها ندارد و ایران بهشت جاسوسان نمی‌شود.

سردار سلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی گفت: ما پختگی و مهارت‌های مقابله با قدرت‌های بزرگ را در میدان عمل آزموده‌ایم. پیام ما این است که اگر بخواهند در چنین فضایی گفت‌وگو کنند، مطمئن باشند همه چیز سر نقطه اول بازمی‌گردد. وی با اشاره به صحبت‌های مقامات آمریکایی مبنی بر تمایل نداشتن به وقوع جنگ جدید در خاورمیانه گفت: آمریکایی‌ها بخوبی می‌دانند جنگ با ایران چه شکست‌هایی را برای‌ آنها در پی خواهد داشت. او با اشاره به راهبردهای ناتوان آمریکایی‌ها در سه دهه گذشته گفت: ظرفیت آمریکایی‌ها برای یک جنگ جدید به پایان رسیده و روی میز بودن گزینه جدید نگران‌کننده نیست. وی افزود: مفروضات ما برای ساخت یک قدرت دفاعی، برای جنگ در برابر یک قدرت بزرگ است. قدرت‌های مکمل ما در منطقه گسترش یافته‌اند و هر کدام به تنهایی در مکان‌های مختلف راهبردهای آمریکا را با بن‌بست روبه‌رو کرده‌اند. تفکر ما از قدرت آمریکایی‌ها ذهنی نیست و ما اشراف اطلاعاتی از قدرت نظامی آمریکا داریم.

آل‌سعود سراغ سایر همسایگانش هم می‌رود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه پرداخت و درباره تهاجم سعودی‌ها به یمن گفت: آنها با گمان نفوذ معنوی و اعتقادی جمهوری اسلامی ایران و برای سلطه‌طلبی بر جهان عرب دست به این اقدام زدند. براساس اطلاعات ما فقط 6 ساعت پیش از حمله، ائتلاف شکل گرفته از حمله با خبر شد و آنها تلاش دارند ارتش مصر را در کنترل عملیاتی خود بگیرند، امری که تحقیری برای ارتش این کشور خواهد بود. وی تهاجم سعودی‌ها را جهالت راهبردی با مفروضات غلط و مطالعه ناصحیح دانست و گفت: اگر آل‌سعود بتواند موفقیت منطقه‌ای به دست بیاورد، به سراغ همسایه‌ها خواهد رفت ، چرا که اشتهای او برای توسعه حاکمیت ادامه پیدا خواهد کرد. سردار سلامی که همزمان با روز ارتش با برنامه «نگاه یک» سیما گفت‌وگو می‌کرد، در بخش دیگری از اظهارات خود، با بیان این‌که ارتش و سپاه دو نیروی مکمل و هماهنگ و قدرتمند در سطح قدرت‌های جهانی است، گفت: امروز هم ارتش به حد کفایت و بلوغ رسیده و از طرف دیگر سپاه نیز به شجره تناور دفاعی تبدیل شده به گونه‌ای که این دو به عنوان دو نیروی قدرتمند در سطح قدرت‌های جهانی به‌رسمیت شناخته می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها