مشروح - رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور:

باید عظمت و هیبت ملت ایران محفوظ بماند

فرمانده‌کل قوا در دیدار فرماندهان و کارکنان ارتش:

پیشرفت‌های ‌دفاعی با قدرت ادامه یابد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار جمعی از فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های شهدای ارتش، نیروهای مسلح را به حفظ و تقویت بصیرت و جهتگیری‌های دینی و انقلابی و افزایش توان دفاعی و تسلیحاتی و آمادگی روحی توصیه‌ مؤکد کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه تهدیدی برای منطقه و کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود، اما در برابر هر گونه تعرضی کاملا مقتدرانه عمل خواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۹۶۷۳

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این دیدار که همزمان با ایام گرامیداشت روز ارتش برگزار شد، فرمانده‌ کل قوا با تبریک این روز، نامگذاری ۲۹ فروردین را به‌عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات بزرگ امام راحل رحمه‌الله در اوایل پیروزی انقلاب در مقابل تلاش برخی جریان‌ها برای از بین بردن ارتش خواندند و افزودند: با هوشمندی امام بزرگوار رحمه‌الله ارتش، با قدرت و قوت باقی ماند و به عنوان یک مجموعه‌ انقلابی، در عرصه‌های مختلف از جمله هشت سال دفاع مقدس، نقش ایفا کرد و برای کشور افتخار و حماسه آفرید.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که ۲۹ فروردین به معنای ایستادن ارتش به پای انقلاب و در مسیر خدمت به هدف‌های مردم است، خاطرنشان کردند: یکی از خصوصیات ارتش جمهوری اسلامی، پایبندی به تعهدات و موازین دینی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پایبند نبودن بسیاری از ارتش‌های جهان به قوانین بین‌المللی و موازین انسانی هنگام پیروزی یا شکست، افزودند: نمونه‌ بارز این موضوع، رفتار قدرت‌های جهانی و بویژه آمریکاست که هیچ اعتنایی به قوانین بین‌المللی و موازین انسانی نمی‌کنند و دست به هر جنایتی می‌زنند.

ایشان حوادث یمن، جنگ غزه و جنگ لبنان را نمونه‌هایی از پایبند نبودن به قوانین بین‌المللی برشمردند و تأکید کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره پایبند به تعهدات و قوانین اسلامی هستند و هیچگاه نه هنگام پیروزی طغیان می‌کنند و نه هنگام خطر، از ابزارها و روش‌های ممنوع استفاده می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: این‌که جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده به‌دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌رود، در همین چارچوب و براساس تقیدات دینی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی تبلیغات و اتهامات مبنی بر دخالت ایران در مسائل کشورهای منطقه، خاطرنشان کردند: این اتهام‌زنی‌ها خلاف واقع است، زیرا ایران در مسائل کشورها دخالت نکرده و نخواهد کرد.

ایشان گفتند: ما از کسانی که به غیرنظامیان و زنان و کودکان حمله می‌کنند متنفر و بیزاریم و معتقدیم آنها از اسلام و وجدان انسانی بی‌خبرند، اما در مسائل کشورها دخالت نمی‌کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی خصوصیت بارز پایبندی نیروهای مسلح ایران به مبانی اسلام و قوانین الهی را علت اصلی محبوبیت آنان در میان مردم دانستند و گفتند: خصوصیت دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتقای روزافزون آمادگی‌های دفاعی و تجهیزاتی و تسلیحاتی است که به پشتوانه‌ آیه‌ شریفه‌ «و اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» انجام می‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر این‌که پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح، در میان پیشرفت‌های برجسته‌ علمی و فناوری کشور، نمونه و جزو برترین‌هاست، خاطرنشان کردند: این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها در شرایط فشارها و تحریم‌های کم‌سابقه و کمبود منابع به‌دست آمده که کار بسیار فوق‌العاده‌ای است و باید همچنان پرشتاب ادامه یابد.

ایشان با اشاره به ناخرسندی بدخواهان ملت ایران از پیشرفت‌های دفاعی نیروهای مسلح و تلاش برای جلوگیری از این روند، افزودند: بر همین اساس است که آنها بیشترین فشار تبلیغاتی خود را بر این موضوع بویژه پیشرفت‌ها در عرصه‌های موشکی و پهپادها متمرکز کرده‌اند اما منطق صحیح عقلایی به پشتوانه‌ آیه‌ شریفه‌ قرآن به ما می‌گوید که باید این مسیر را با قدرت ادامه دهیم.

رهبر انقلاب اسلامی به تهدیدهای وقیحانه آمریکایی‌ها اشاره کردند و گفتند: بعد از مدتی سکوت طرف مقابل، یکی از مقامات آنها اخیرا بار دیگر از گزینه‌های روی میز سخن گفته است. آنها از یک طرف اینگونه «لاف» می‌زنند و از طرف دیگر می‌گویند جمهوری اسلامی ایران باید پیشرفت‌های دفاعی خود را متوقف کند که سخنی ابلهانه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه این سخنان ابلهانه را نخواهد پذیرفت و ملت ایران ثابت کرده است که اگر مورد تعرض قرار گیرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد و یکپارچه و همچون مشتی مستحکم در مقابل مهاجمِ غیرمنطقی خواهد ایستاد.

فرمانده‌ کل قوا خطاب به نیروهای مسلح گفتند: همه دستگاه‌ها اعم از وزارت دفاع تا ارتش و سپاه باید آمادگی‌های نظامی و دفاعی و سازماندهی‌های رزمی و آمادگی‌های روحی خود را روزبه‌روز افزایش دهند و این به منزله‌ یک دستورالعمل رسمی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که روحیه نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش بسیار بالاست، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران با وجود ارتقای توان دفاعی و نظامی خود اما هیچ‌گاه تهدیدی برای کشورهای منطقه و همسایه نخواهد بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به افسانه‌سازی جعلی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و برخی کشورهای دنباله‌رو آنها درخصوص تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و تهدید جلوه دادن جمهوری اسلامی، افزودند: امروز بزرگ‌ترین تهدید برای جهان و منطقه، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که بدون هیچ مهاری و بدون پایبندی به مبانی و موازین وجدانی و دینی در هر نقطه‌ای که لازم بدانند دخالت می‌کنند و کشتار به راه می‌اندازند.

ایشان حوادث تأسف‌آور یمن و حمایت آمریکا و غرب از متجاوز را نمونه‌ای از رفتار ناامن‌کننده دنیا برشمردند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران، بر خلاف قدرت‌های بی‌مهار، امنیت را بزرگ‌ترین نعمت الهی می‌داند و برای حفظ امنیت خود و دیگران، می‌ایستد و دفاع می‌کند.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأکید کردند: حفظ امنیت کشور، مرزها و زندگی عمومی مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان نظامی و انتظامی است.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرلشکر صالحی فرمانده‌ کل ارتش در سخنانی با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز «ارتش جمهوری اسلامی ایران» گفت: ارتش انقلابی و حزب‌اللهی جمهوری اسلامی ایران در آمادگی کامل برای حراست از مرزهای مقدس ایران و حفظ منافع راهبردی کشور است.

سرلشکر صالحی تأکید کرد: ارتشیان بدون چشمداشتی به توافقات یا عدم توافقات در معادلات بین‌المللی، گزینه‌ای جز عزت نمی‌شناسند و آماده‌اند در هر شرایطی بار دیگر به خلق حماسه‌های جاودان بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها