راهنمای مادران جوان در زمینه حاملگی

گرفتگی عضلات در دوران بارداری

یک نوزاد کوچولو می‌تواند زندگی‌تان را پر از شادی کند، اما پذیرش مسئولیت هم کار راحتی نیست. اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید، هر هفته با ما همراه باشید. از اولین گام تا تولد فرزندتان با شما خواهیم بود.
کد خبر: ۷۸۸۷۸۰

*‌ *‌ *‌

شاید بهار فصل مورد علاقه خیلی‌ها باشد، اما آلرژی‌ها یا همان حساسیت‌های فصلی در این فصل عود می‌کنند و به همین دلیل هم بیماران مبتلا به آلرژی رابطه خوبی با اولین فصل سال ندارند. باید بدانید مهم‌ترین گام‌ها برای مقابله با حساسیت فصلی، پرهیز از مواد غذایی آلرژی‌زا و تقویت سیستم ایمنی بدن است. البته تقریبا همه افراد مبتلا به این نوع حساسیت‌ها با خوراکی‌هایی که علائم بیماری را تشدید می‌کنند (مثلا ادویه‌های تند) آشنا هستند، اما از روش‌های تقویت سیستم ایمنی در دوران بارداری اطلاع چندانی ندارند. به گفته متخصصان، مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها یکی از همین روش‌هاست و جالب این‌که بیشتر از 4000 ترکیب آنتی‌اکسیدانی در غذاها وجود دارد، ولی بیش از همه ویتامین‌های E و C و بتاکاروتن و نیز ماده معدنی سلنیوم مهم هستند. در عین حال فراموش نکنید برخلاف باور عموم مکمل‌های خوراکی آنتی‌اکسیدان بیشتری ندارند، بلکه میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات سبوس‌دار دارای حداکثر میزان آنتی‌اکسیدان هستند.

ویتامین C علیه آلرژی فصلی

ویتامین C ازجمله آنتی‌اکسیدان‌هایی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد. یادتان باشد این ویتامین نمی‌تواند در بدن ذخیره شود پس باید به طور منظم و پیوسته میوه و سبزیجات حاوی ویتامین C شامل کیوی، مرکبات، فلفل سبز، کلم بروکلی، سبزیجات برگی شکل سبز، کلم، طالبی، توت فرنگی، اسفناج و سیب‌زمینی مصرف کنید.

به ویتامین E سلام کن

ویتامین E ازجمله عوامل موثر در درمان سرفه‌های ناشی از آلرژی فصلی است. پس منابع غذایی مهم ویتامین E یعنی روغن‌های گیاهی، جوانه گندم، آجیل، دانه‌ها، غلات سبوس‌دار و سبزیجات برگی را در برنامه غذایی روزانه‌تان قرار دهید.

سلنیوم علیه خواب‌آلودگی

گاهی اوقات خانم‌های باردار برای کنترل علائم آلرژی و تحت نظر دکتر باید دارو مصرف کنند، اما این داروها معمولا خواب‌آور بوده و باعث کرختی بدن می‌شوند. برای حل این مشکل می‌توانید سراغ مواد غذایی حاوی سلنیوم مثل ماهی، گوشت قرمز، غلات، حبوبات، تخم‌مرغ، مرغ و سیر بروید که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

خوراکی‌های خوب و بد

براساس بررسی‌ها میوه‌هایی مانند سیب، هویج، کرفس، گوجه فرنگی، فندق، خربزه، موز، گیلاس، زردآلو، گوجه سبز و هلو در دوران بارداری باعث تشدید آلرژی‌های فصلی می‌شوند. بنابراین خانم‌های باردار مبتلا به آلرژی باید مصرف آن را کاهش دهند. در مقابل غذاهای حاوی فیبر و اسیدهای چرب امگا3، ماست و چای سبز ازجمله مواد غذایی هستند که خواص ضد آلرژی دارند و مصرفشان به خانم‌های باردار توصیه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها